יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) טוען כי ראש הממשלה נפתלי בנט הערים עליו לאורך התקופה שקדמה להקמת הממשלה.

"בנט שיקר והיתל בי אישית. זו היתה טעות להאמין לו ואני מצטער על כך רבות. כיום אין לי ספק, שמדובר באדם ציני, ללא ערכים וללא אידיאולוגיה", אמר בראיון לעיתון 'המודיע'.

לדבריו, הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה נפרץ באופן משמעותי. "לא היה כדבר הזה מעולם, כל הגבולות נפרצו, כשבראש המערכות במדינה יושבים עוקרי הדת. הכל נפרץ ונהרס בתוך חודשיים וחצי".

ליצמן הבהיר כי אינו פוסל את בני גנץ כראש ממשלה. "איני פוסל את גנץ כראש ממשלה אפשרי. כמובן שנצטרך לשאול את גדולי ישראל בכל סיטואציה, אך עקרונית נוכל לתמוך בו כחלופה לממשלה הזו".

שר הביטחון ‏בני גנץ (כחול לבן) שוחח אתמול עם כתבים מכלי תקשורת חרדים, ושלל כניסה שלו לממשלה עם הליכוד ונתניהו: "את חוסר האמון שלי כלפי נתניהו הוא רכש בשתי ידיים ובהפרת הבטחותיו. הממשלה הנוכחית מורכבת אבל היא טובה ומתפקדת היטב".

גנץ אמר: "מקווה שהחרדים יצטרפו עוד השנה לקואליציה הזו. אין סיבה שהחרדים לא יהיו חלק ממנה. יש תפקידי שרים שמוחזקים כפיקדון, בעיקר במפלגות הימניות, שמיועדים לחברה החרדית. מקווה שהם ימצאו את הדרך והאומץ".

גנץ הודה כי הוא "לא חושש מהיום שיהיה פה ראש ממשלה חרדי. דרעי איש מוכשר מאוד". יו"ר כחול לבן סיפר על הביקור בבית הרב קנייבסקי, ''אני שמח על הזכות שהייתה לי לבקר אותו. הקשר שלי עם החברה החרדית חשוב לי ואני מקווה שגם לחרדים״.

לטענה כי שותפיו לא שמחו לראות תמונות שלו עם הרב קנייבסקי השיב גנץ: ״אני לא שבוי של אף אחד.
אני לא פוסל אף אחד, לא דתיים ולא חילוניים. אני בעד שנתאמץ לחיות יחד״.

לדברי גנץ, ''1,200,000 יהודים הם חרדים. תסתכלו על בית שמש, כך ישראל תראה בעוד חמישים שנה. אנחנו חייבים להפוך את השיח ההדדי לנורמה ולא לדבר חריג. האויבים שלנו לא עושים הפרדות בין חילונים לחרדים - אנחנו כולנו אותה בעיה''.

בנוגע לקורונה והמאבק במגיפה אמר שר הביטחון: ''נכנסתי לממשלה הקודמת כדי לחסוך את הבחירות הרביעיות כשאין ידיעה איך להתמודד עם זה. הידע היום להתמודדות עם המגפה שונה ממה שהיה, רמות החיסון למשל. מה שעומד לרשות הממשלה הזו לא ניתן להשוואה בנוגע למה שהיה קיים בזמן הממשלה הקודמת. אני חושב שאנחנו נוהגים במדיניות הנכונה בקבינט הקורונה ובממשלה״.

על הממשלה הקודמת עם בנימין נתניהו אמר גנץ ״התייצבתי לממשלה הזו בזמן חירום. נתניהו לא עמד בהתחייבויות שלו. גם אנשים שאמרו שיהיו ערבים לא היו שם״.

גנץ נחוש לשנות את מבנה גלי צה"ל: "אני רוצה להרחיק ככל האפשר את החיילים מפוליטיקה. מיניתי מפקדת, אתן לה להסתדר - ונמשיך להתקדם בסדר הזה".

על רצועת עזה והאתגר הביטחוני שלה אמר שר הביטחון כי "יש מתכונת לכבוש את הרצועה - אבל זה לא באינטרסים שלנו כרגע".

גנץ תומך בקידום מתווה הכותל עבור החברה הרפורמית: "הכותל המערבי מספיק ארוך כדי להחיל בו את כל הגוונים של החברה הישראלית".

במענה לשאלה אם ימנע מלפיד את ראשות הממשלה השיב גנץ: "מקווה שהממשלה תאריך ימים ושתתקיים הרוטציה. כל עוד כחול לבן תקבל את מקומה, כך גם יקרה".

בכיר ביהדות התורה אמר לערוץ 7 בתגובה לדברי השר גנץ בנוגע לכוונה לקדם את מתווה הכותל: "אין שום סיכוי שהמפלגות החרדיות יצטרפו או ישתפו פעולה עם ממשלה שתקדם את מתווה הכותל. אין הבדל בין הקדושה של הרחבה המרכזית בכותל לרחבה הדרומית בכותל המערבי".

"במידה וינסו לקדם מתווה כזה שמחלל את הכותל, גדולי ישראל יורו לציבור לצאת בהמוניו לעצרות תפילה המוניות שלא נראו בארץ מאז קום המדינה. גם בנט מבין שאם הוא רוצה לעבוד עם החרדים בהמשך הוא לא יכול לגעת בכותל המערבי", דברי הבכיר.