מוניטין באינטרנט חשוב לכל עסק כדי להתקדם ולהתפתח. כל בעל עסק רוצה לראות רק כתבות חיוביות על העסק שלו, אבל זה לא תמיד המצב.
לא פעם, הוא נתקל בתגובות שליליות ואזכורים שליליים שעשויים להעכיר את היום. זה לא נעים, אבל יכול לקרות גם לטובים ביותר. לקוח בלתי מרוצה או תחקיר בעייתי עלולים להוביל לתוצאות שליליות בגוגל. עם זאת, חשוב לדעת שגם במקרה כזה יש מה לעשות.
טיפים להסרת תוצאות שליליות בגוגל
בעל עסק שרואה כתבה שלילית על העסק שלו, מעוניין להסירה באופן מיידי. זה לא תמיד קל כמו שחושבים, ולעתים כל שמתאפשר הוא לדחוק את התוצאה השלילית לצד ולא להסירה כלל. באופן כללי, הסרת תוצאות שליליות בגוגל היא מיומנות של ממש, ועל כן חשוב לפנות לבעל מקצוע המתעסק בזה. מכל מקום, אלה כמה דברים שאפשר לעשות כדי לנסות ולהסיר את הפרסום השלילי:
- לפנות לגורם שפרסם אותן – ניתן לפנות ישירות לבעל האתר או אפילו לגוגל כדי לבקש להסיר את הפרסום הבעייתי. הפנייה לא תמיד עובדת, אך לפעמים בעל האתר שפרסם את הכתבה אינו מעוניין להסתכן בתביעת לשון הרע. גם גוגל אינה ממהרת להסיר את הפרסום, אלא אם כן תצליחו להוכיח שיש לכם סיבה טובה לכך. לדוגמה, כשיש פגיעה בשמו של אדם.
- נסו לדחוק את התוצאות השליליות – עם עבודת קידום טובה ניתן לדחוק לפינה את התוצאות השליליות, עד כדי כך שבחיפושים הן לא יפיעו במקומות הראשונים. את דחיקת התוצאות ניתן לבצע באמצעות פרסום כתבות חיוביות באותו אתר, פתיחת בלוגים, פתיחת ערוץ ביוטיוב, פתיחת ערך בוויקיפדיה ועוד.
- הימנעו ממקרים חוזרים – גם מפרסום שלילי ניתן ללמוד הרבה על ההתנהלות מול הלקוחות. כדאי להתייחס בעיון כלפי הפרסום השלילי, לקחת אותו בקלות והעיקר – ללמוד ממנו להבא. כך תצמצמו את האזכורים השליליים ותזכו בהרבה לקוחות מרוצים.
מכל מקום, חשוב להבין כי הסרת תוצאות שליליות בגוגל היא תהליך שלם. אם רוצים לעשות אותו כמו שצריך, חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בניהול מוניטין ברשת כגון חברת better. הצוות של החברה יבחן את המצב וינחה אתכם לקראת הפעולות שיש לבצע.
לפרטים נוספים התקשרו לחברת better בטלפון 072-397-2-387