השר יובל שטייניץ
השר יובל שטייניץצילום: אסתי דזיובוב/TPS

גורמים בוועדה למינוי שופטים אמרו היום (רביעי) כי לאחרונה עלה שמה של סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת גילה כנפי שטייניץ, כמועמדת אפשרית לשופטת בבית המשפט העליון. כנפי שטייניץ היא אשתו של שר האוצר והאנרגיה לשעבר יובל שטייניץ.

על פי הדיווח של העיתונאי אביעד גליקמן בחדשות 13, ב-30 בספטמבר תיסגר רשימת המועמדים לבית המשפט העליון וגורמים בוועדה העלו את שמה של השופטת שטייניץ כמי שיכולה להיבחר כשופטת בבית המשפט העליון בהסכמת כל גורמי הוועדה. שטייניץ נחשבת לשופטת מקצועית המקובלת גם על שופטי בית המשפט העליון.

לדברי אותם גורמים בוועדה, לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, יש מועמדים מובהקים משלה כמו השופטת רות רונן ומנהל בתי המשפט יגאל מרזל, אך הם אינם מקובלים על הצד השמרני יותר בוועדה שמקדמים מועמדים אחרים. לכן, השופטת שטייניץ יכולה בהחלט להיות מועמדת מוסכמת על כלל חברי הוועדה.

כזכור, בתחילת אוגוסט נבחרו חברי הכנסת אפרת רייטן (עבודה) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית) בבחירות חשאיות בכנסת לשמש כנציגיה בוועדה למינוי שופטים. בראשות הוועדה עומד שר המשפטים גדעון סער. עוד חברים בוועדה שרת הפנים איילת שקד, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שופטי העליון עוזי פוגלמן ויצחק עמית ונציגי לשכת עורכי הדין אילנה סקר ומוחמד נעאמנה.