הלווית חוסאם זגייר
הלווית חוסאם זגיירצילום: דוברות המשטרה

מאות בני אדם השתתפו היום (רביעי) בהלווייתו של סמ"ר חוסאם זגייר, מתנדב משטרת ישראל בן ה-32, שנהרג באירוע הדריסה בנהריה אתמול.

בהלוויה שנערכת בירכא השתתפו מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, השר לביטחון פנים עמר בר לב, מפקד מחוז חוף במשטרה - ניצב יורם סופר, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מפקדים וחבריו לנשק.

"אתמול הגעת למלא את תפקידך ולבצע אכיפה של החוק אך יש מי שקוראים תיגר על החוק וביניהם העבריין ששעט עם מכוניתו אליך ואל עבר אמיר, ובאחת בבוקרו של יום זה, קופדו חייך", אמר מפכ"ל המשטרה במהלך ההלוויה, "חוסאם, עצרנו אותו אתמול ואני מבטיח לך שהוא ישלם מחיר כבד על המעשה שעשה".

חוסאם סג׳ייר ז״ל החל להתנדב במשטרת ישראל לפני כ- 5 שנים. הוא הותיר אחריו אישה (רנין) שני ילדים, הורים, אח ושתי אחיות.

השר לבטחון פנים, עמר בר לב: "אני מגיע עכשיו מבית החולים בנהריה, ממיטתו של רס״ב אמיר אבו ריש, שותפו לסיור של חוסאם. הוא ביקש ממני לחבק אתכם בשמו. ״אין כמו המתנדבים הסיירים״, אמר לי אמיר. ״אין כמו חוסאם״, שותפו.

''חוסאם זרייר, בן 32 בנפילתו, בן לקהילה הדרוזית בירכא, השקיע ונתן מעצמו למען החברה, בהתנדבות, ללא כל תמורה. חוסאם שירת כ-6 שנים במערך המתנדבים של משטרת ישראל כמתנדב סיור בתחנת נהריה. מתוך שליחות מוחלטת, וללא חשש, התמיד והתייצב למשמרות הסיור. גם בתקופות עמוסות, תמיד התעקש לעשות ולתת את כל כולו.

''כך היה גם אתמול בבוקר, שעה שהתייצב למשמרות האחרונה. אלו אותם ערכים ואותה שליחות ואהבת הארץ שהעדה הדרוזית בישראל שקשרה את גורלה לגורל מדינת ישראל, לגורלו של העם היהודי כאן, שביחד אנו נאבקים שכם אל שכם, למען חברה צודקת, שוויונית, החיה בביטחון ובשלום, בתוכה ועם שכנותיה''.

בר לב המשיך: ''חוסאם זרייר הוא עוד חלק מאותה טבעת בשרשרת העוצמה של מדינת ישראל. כמו חברים כה רבים בעדה הדרוזית. חוסאם היה לוחם בנשמתו, אזרח ישראלי ומופת לכולנו. אתמול, הוא נלקח מאיתנו באכזריות, שעה שעמד על משמרתו למען כולנו - ואנחנו נמצה את הדין עם המרצחים. רנין, ניל וניסאן, משפחת זרייר כולה, משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים מרכינים את ראשינו היום, עומדים לצידכם ועוטפים אתכם".

בית משפט השלום בחיפה האריך היום את מעצרו של נאסים סוח, הנהג החשוד שדרס אתמול למוות את השוטר המתנדב חסאם סג'ייר בנהריה ופצע את השוטר אמיר אבו ריש. המשטרה מייחסת לנהג גרימת מוות באדישות, ניסיון לגרום למותו של אדם והפקרה אחרי פגיעה.

עו"ד טארק נעאמנה, אשר מייצג את החשוד, אמר בתגובה: "אנחנו הראשונים שרוצים שהמשטרה תגיע לחקר האמת ולא התנגדנו למעצר. אנחנו הסכמנו שמעצרו יוארך. הוא הסכים שיישאר במעצר עד שהאמת תצא לאור".