בר אוריין מנצור
בר אוריין מנצורצילום: גבריאל דהן

יש הרבה אנשים מסביבנו שכותבים שירים למגירה, על רובם אנחנו אפילו לא יודעים, ועד ממש לא מזמן גם בר אוריין מנצור היה אחד מהם. טיפוס שקט, די סגור, לא אחד שהיית יכול לנחש שרוצה להיות זמר – ואז הוא הוציא שיר ראשון.

"זו הייתה הפתעה אפילו לאנשים קרובים לגלות שאני כותב ושר" הוא מספר, "אני טיפוס די סגור ואת השירים אני כותב בד"כ לעצמי, אבל אחרי שהשמעתי את השיר 'דיבור פשוט' למשפחה וחברים הם עודדו אותי להוציא את השיר, אבל הדחיפה הסופית הייתה של אמא שלי שבלעדיה זה לא היה קורה".

מנצור הוא בחור צעיר, עוד לא בן 23, שאת רוב יומו מעביר בלימוד בישיבת ההסדר 'נהר-דעה' בנהריה, הזמן לשירים מגיע רק לפעמים, בערב. "את השיר 'דיבור פשוט' כתבתי לפני כשנה אחרי שסיימתי את השירות הצבאי וחזרתי לישיבה" הוא מספר, "והוא הצטרף לעוד שירים שיושבים במגירה. לאחר ארבעה חודשים נזכרתי בשיר, ישבתי עם גיטרה והלחן פשוט זרם".

"דיבור פשוט הוא מונולוג ביני לבין הקב"ה, מתוך אמונה שהתפילה הטובה ביותר היא דיבור פשוט וישיר לקב"ה שבא מעומק הלב. יום לפני יום הכיפורים העליתי את השיר ליוטיוב, והפידבקים שקיבלתי ריגשו אותי ונותנים לי את הדרייב להמשיך ליצור".