מיכל רוזין
מיכל רוזיןצילום: יונתן זינדל - פלאש 90

חברי הכנסת ממרצ מיכל רוזין ומוסי רז סיירו היום (חמישי) בבקעת הירדן, והגיעו לראות את המאחז היהודי "מלאכי שלום" שהוקם ליד ואדי רשאש.

רוזין ורז פנו לשר הביטחון בני גנץ בדרישה לפנות לאלתר את המאחז. ''ככה קובעים המתנחלים עובדות בשטח שיקשו על כל הסדר מדיני עתידי", אמר ח"כ רוזין. "הממשלה הזו הבטיחה לא לאפשר את זה ואנחנו נעמוד על כך".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסיעת הציונות הדתית הזמין את אנשי מרצ לביתו בקדומים: ''מועדים לשמחה מיכל. אם כבר חציתם את הקו הירוק לצד הנכון, מוזמנים אלינו לקדומים. יש סוכה גדולה ויפה והילדים ישמחו מאוד לאושפיזין חשובים.

''נאכל צהרים בסוכה ואקח אתכם לסיור ברחבי הישוב הנהדר שאני גר בו, לראות את ההתפתחות המדהימה שלו ושל הישובים בסביבה. בטוח שתתאהבו בארץ היפה שלנו'', הוסיף סמוטריץ'.

ח"כ יום טוב כלפון מסיעת ימינה הגיב: ''‏בזמן שעם ישראל חוגג את סוכות ומתחבר למורשתו, חברי מרצ מחפשים איך לגרש יהודים מביתם. מלאכי השלום הוקם לפי אתר שלום עכשיו ב-2015. קרוי ע״ש מלאכי רוזנפלד ושלום הר מלך הי"ד שנרצחו באזור הזה. מוטב שחברי מרצ יזכרו שבכנסת יש לפחות 72 אצבעות ימניות שלא מתחברות לשיח הגירוש והנסיגה שלהם''.