נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ורעייתו אנה גרסיה הגיעו לביקור בסוכת הרב יאשיהו פינטו במנהטן, ושהו שם למעלה משלוש שלום.

בין הרב פינטו לנשיא הונדורס שוררת ידידות גדולה בשנים האחרונות, ואמש היא קיבלה ביטוי חריג כאשר למעלה משלוש שעות ישב הנשיא הרננדס ורעייתו בסוכה במרכז העולמי של 'שובה ישראל' במנהטן והאזין לשיעורו של הרב פינטו.

רגע יוצא דופן נרשם כאשר הנשיא הרננדס ביקש לחלק בעצמו גביעי גלידה לאורחי סוכת הרב פינטו ולחברי המשלחת מהונדורס, תוך שהוא מביע את הערכתו לחגי ישראל ובייחודיות לחג הסוכות המסמל - לדבריו את החיבור עם האחר והשונה.

כזכור, בחודש שעבר, השתתפו בכירי הממשל בהונדורס במעמד שמחת בר המצווה לבנו של הרב פינטו. בין המשתתפים; שר החוץ, שר הפנים ויושב ראש הפרלמנט שהגיעו במיוחד לניו יורק.

בשיא התפשטות נגיף הקורונה שיגר הרב פינטו ברכה לנשיא הונדורס ורעייתו לאחר שהחלימו מהנגיף, "ברכה מיוחדת לידיד גדול של עם היהודי נשיא הרפובליקה של הונדורס מר חואן אורלנדו הרננדס, ואשתו הגב הראשונה אנה גרסיה הרננדס, אשר מחלימים מהקורונה".

"אנו מתפללים ומבקשים בשביל הנשיא רעייתו, הממשלה והעם בהונדורס שיעברו בשלום את המגיפה ושהקב"ה יתן הצלחה לנשיא בהתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי וכשם שהם תומכים בישראל, ישראל תהיה מגנה עליהם", כתב הרב פינטו בברכה המיוחדת.