אלפים השתתפו הבוקר (חמישי) במעמד ברכת הכהנים המסורתי שהתקיים ברחבת הכותל המערבי היום ואתמול.

מאות הכהנים בירכו את הקהל בברכה המשולשת במעמד המסורתי מיסודו של הרב מנחם מנדל גפנר, שמאורגן מזה שנים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח וסוכות.

המעמד התקיים בהשתתפות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ וראש העיר ירושלים משה ליאון.

בסיום תפילת שחרית ותפילת מוסף, שבשתיהן מאות הכהנים מרחבי הארץ את הקהל, נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילות לשלום עם ישראל והעולם על ידי הרב הראשי לישראל הרב לאו ורב הכותל הרב רבינוביץ.

לפני התיבה בשחרית התפלל הרב מרדכי גפנר, בנו של מייסד המעמד. לתפילת מוסף ניגש לפני התיברה הרב רבינוביץ, כשמקהלת נרננה הנעימה את המעמד בשירי ערגה והלל.

הרב רבינוביץ אמר בסיום התפילה: "ברכת הכהנים האמורה בתורה יש בה את הבטחתו של הקב"ה - 'ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם'. מי יתן ויקוים בכולנו - 'וישם לך שלום'. שלום מבית ושלום מחוץ וכי האחדות והשמחה של מעמד קדוש זה יישאר בעם ישראל כל השנה כולה".

מהקרן למורשת המערבי נמסר: "הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת להודות להמוני בית ישראל שפקדו את הכותל המערבי במהלך ימי ברכת הכהנים, בחג סוכות זה כאמור החליטה הקרן לחלק שוב את מעמד ברכת הכהנים לשני מועדים נפרדים. האחד נערך אתמול והשני הבוקר, על מנת להקל על הציבור ולפזר את העומסים. הקרן מבקשת להודות לעיריית ירושלים, לאנשי משטרת ישראל ולסדרני הקרן למורשת הכותל המערבי שעשו כל שביכלתם על מנת לשמור על הסדר הציבורי, ובעיקר להודות לציבור שמילא את מצוות העלייה לרגל וברכת הכהנים ועשה זאת בסדר מופתי".

"הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מהציבור להמשיך להישמע להוראות משרד הבריאות, להנחיות משטרת ישראל והסדרנים שיווסתו את בוא הקהל במהלך כל ימות החג לטובת שמירה על בריאות כלל באי הכותל המערבי", כך הקרן למורשת הכותל המערבי.