חוות "נופי ריחן" שבצפון השומרון
חוות "נופי ריחן" שבצפון השומרוןצילום: נופי ריחן

בשבוע הבא, באסרו חג סוכות, יגיעו מאות בני נוער מצוותי נחשון של בני עקיבא, מחוזות מרכז ושפלה, לחוות "נופי ריחן", הנמצאת בבעלות דורית וד"ר יחיאל שבי ויקימו ב-"מרכז החינוכי ללימודי מנהיגות וקיימות בשומרון" שני מצפורים לזכרם של לוחם צה"ל בראל חדריה שמואלי שנהרג בגבול חבל עזה, ויהודה גואטה שנרצח בצומת תפוח.

במסגרת הפעילות להקמת שני המצפורים, ישפצו בני הנוער גם קראוון במטרה להפוך אותו לבית המתנדב על שמו של יהודה גואטה הי"ד שישמש מאות מתנדבים שיגיעו לאורך השנה הקרובה לפעילות במקום.

במסגרת הפעילות גם הדרכים שנסללו לזכרה של אסתר הורגן הי"ד יורחבו ויוקמו סוכות צל למטיילים ויותקנו ברזיות לאורך המסלול המעגלי שהוכשר בטו בשבט ע"י מאות מתנדבים של עמותות אם תרצו , סאנדו והשומר החדש. במסגרת פעילות זו ניטעו ,כזכור מאות עצים להנצחת אסתר הורגן, קובי בורשטיין וציון גריידי, במעמד הרב שמואל אליהו.

רק לאחרונה, שבוע לפני ראש השנה וכניסת שנת השמיטה, נטעו בני משפחת שבי בשיתוף משפחת גואטה, ותלמידי הישיבה התיכונית אהבת חיים בכוכב השחר, כרם גפנים לזכרו של יהודה גואטה הי"ד ובחודש הקרוב אף תוקם במקום מסעדה ומרכז קולינארי שיציע ארוחות בוקר ומרכז קייטרינג, בניהולה של דורית שבי, שתעביר למקום את פעילות "זמן לבייגל'ס' שפתחה במהלך תקופת הקורונה.

"המיזמים הציוניים שאנו מקדמים יביאו להנצחת הנוכחות היהודית בשומרון", אומר ד"ר שבי לערוץ 7, "מיזמים שיביאו לקידום דו קיום אמיתי, של "גם אנחנו כאן", כי זו ארצנו, ולא של "הם שם ואנחנו כאן", שראינו לאן הובילה. כשהם עוקרים אנחנו נוטעים".

בני הזוג ביקשו להודות לעמותות כמו עם ישראל חי בראשות שמואל סאקט, השגרירות הנוצרית, בית אל, סאנדו, אם תרצו, ג'וי וסוראז' מחבובני ודב זאוברמן שסייעו בהקמת המרכז. כמו כן, למחוז שפלה בבני עקיבא שקידם הדסטארט בעניין הקמת מצפה לעילוי נשמות יהודה גואטה ובראל חדריה ולמחוז מרכז בני עקיבא שיכשיר את החווה החקלאית כמרכז מבקרים, מסלול טיולים שלאורכו פזורות פינות צל.

מהנהגת צוותי נחשון של תנועת בני עקיבא נמסר, "צוותי נחשון מחוז יהודה מרימים את הדגל ומנציחים את גיבורינו, בראל חדריה שמואלי ויהודה גואטה הי"ד. החלטנו להקים שני מצפים בחוות "נופי ריחן" שהפכה לסמל, כמרכז לנתינה וחיבור לאדמת הארץ בכלל ולאדמת השומרון בפרט".

חוות נופי ריחן היא מרכז חינוכי אשר מחנך לציונות, מנהיגות וקיימות בדרך היהדות, באמצעות פעילות חקלאית הכוללת: שימור החורש הארצישראלי, נטיעת בוסתנים וכרמים, סלילת שבילים ומסלולי טיולים במטרה לבצר את גבולות היישוב היהודי בצפון השומרון.