אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן איים בליל שבת על ישראל במהלך נאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם.

אבו מאזן שנאם מרחוק דרש מישראל לסגת משטחי יו"ש בתוך שנה אחת ולא - יפנה לבית הדין בהאג. "נלך לבית הדין בהאג כדי שיקבל החלטה לגבי החוקיות של הכיבוש".

"יש לישראל שנה אחת לסגת לגבולות 1967 כולל מזרח ירושלים", אמר בנאום שהוקלט מראש. "במהלך השנה הזאת נשרטט את הגבולות ונעבוד על הסדר קבע בחסות הקוורטט ולפי החלטות הקהילה הבינלאומית".

"נפעל להצלחה של השיח הזה במטרה להגיע לפתרון לסוגיה הפלסטינית שיסיים את הכיבוש, ויגיע לפתרון שתי המדינות לשני העמים".

אבו מאזן הצהיר כי ימשיך לשלם משכורות למשפחות מחבלים, "למה עלינו להבהיר את סיבת הדאגה שלנו למשפחות השהידים, שהם קורבנות הכיבוש והמדיניות שלו? לא נוותר על בני עמנו, ונמשיך לפעול במטרה לשחרר את כל האסירים שלנו. ברכות לאסירים. אם יחדל הכיבוש לא תהיה עוד סוגיית אסירים".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הגיב לנאום ואמר: "אבו מאזן שוב מוכיח שעבר זמנו. נאומו של אבו מאזן היה מלא בשקרים, אבל יותר מכל בולט השקר שלו לגבי סרבנות השלום שלו ושל הפלסטינים. מי שבאמת תומך בשלום ובמשא ומתן לא מאיים באולטימטומים הזויים".

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לצאת הערב (מוצאי שבת) לניו יורק, שם ינאם לראשונה בפני עצרת האו"ם ביום שני הקרוב בשעה 16:00 שעון ישראל. את השהות בארה"ב ינצל בנט כדי להיפגש עם שורה של מנהיגים מהעולם ונציגי ארגונים יהודיים באמריקה.