בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ התראין הערב (שבת) לחדשות 13 והתייחס לנאום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת האו"ם.

"זה שאבו מאזן ממשיך לקרוא לפיתרון מדיני זה טוב אבל הוא הציב אולטימטום וטיפס על עץ שקשה לרדת ממנו". עם זאת, גנץ לא שלל אפשרות שייפגש עמו שוב במידת הצורך.

"חשוב לזכור דבר אחד", אמר גנץ - "אף אחד לא הולך לשום מקום. חשוב להכיר בזה והדרך היחידה להתמודד עם המציאות הזו היא לפתח את הביטחון, לפתח את הכלכלה ולחזק את המשילות של הרשות הפלסטינית".

לגבי האופציה שייפגש שוב עם אבו מאזן אמר כי "הפגישה שלי איתו נועדה לצרכים ביטחוניים, להבטיח יציבות בשטח ואני אעשה זאת שוב ככל שיתפתח בהמשך ובמידת הצורך".

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית האיום האיראני והמשא ומתן בין ארצות הברית לאיראן על הסכם גרעין מחודש: "בעיני חשוב שנבין שהסוגייה היא עניין של מדינאות ולא של פוליטיקה קטנה. חשוב לזכור שאיראן היא בעיה עולמית, אזורית וגם בעיה של מדינת ישראל, אני לא ממעיט מהאיום על ישראל אבל אנחנו כמדינה צריכים להבטיח ולעשות מאמצים כדי לא להתמודד עם העניין הזה לבדנו - אלא בשותפות בינלאומית. נפגשתי עם שני צידי בית הנבחרים האמריקני ובהינתן שאי אפשר להגיע להסכם רחב יותר אני מקווה שהאמריקנים והאירופאים יבינו שצריך שתהיה תכנית ב'".

"מדינת ישראל נערכה ונערכת בשביל לתת מענה לבעיה. הציבור בישראל יודע שאנחנו נערכים לכל האפשרויות. צריך לעשות הכל על מנת להבטיח לעולם, לאזור ולישראל שאיראן לא תגיע ליכולת גרעינית צבאית ויש דרכים להגיע לזה. יש לנו יכולות קיימות כדי לטפל בבעיה האיראנית. אני בפוזיציה שבה מה שחשוב זה המעשים וההחלטות שלי ולא איזה מאמר אני מפרסם באיזה עיתון".

"בסוגיית המיירטים", התייחס שר הביטחון להצבעה על מימון כיפת ברזל בקונגרס האמריקני, "אני שמח שקיבלתי כתף חמה. בסופו של דבר העניין התקדם אבל אנחנו חייבים לזכור שהיחסים שלנו עם ארצות הברית נשענים על מערכת אינטרסים משותפת ומערכת ערכים משותפת".