נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Photo by Olivier Fitoussi/Flash90

לפני נסיעתו לניו יורק: ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (שבת) דיון עם בכירי משרד הבריאות בעניין הצעדים הבאים בהתמודדות עם התחלואה.

בנט הגיב בחריפות על דרישת משרד הבריאות להטיל מגבלות נוספות על המשק ואמר "אין קשר בין הגבלת הופעה או משחק כדורסל לתחלואה אצל לא מחוסנים, זה רק יוביל לנזקים כלכליים".

"מדיניות הממשלה היא ישראל פתוחה, תוך מלחמה עיקשת, מתוחכמת, במגפה. לא בידודים, סגרים, עוד ועוד הגבלות - זה הכי קל - אלא פתרונות".

ראש הממשלה מבקש לנקוט במאמץ מוגבר להתחסן לאחר החגים, והדגיש שהחזרה ללימודים תלווה במספר בדיקות משמעותי.

"מי שנמצא פה צריך לדעת יותר טוב מכולם כמה פעולות אנחנו עושים ביום כדי להציל חיים. אני חושב על החולים, ובאמת כל אחד במחלקת הקורונה זה כאב לב, אבל אני חושב גם על הכלכלה, על החינוך, על ההורים שצריכים לעבוד ועל הילדים שצריכים ללמוד", כך בנט.

ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בצמרת משרד הבריאות מתחו ביום שישי ביקורת על אנשיו של ראש הממשלה נפתלי בנט והאשימו כי הם "מדליפים נגד הדרג המקצועי" במערכת הבריאות.

קודם לכן נרשמו חילופי האשמות קשים בממשלה אל מול הדרג המקצועי הבכיר של משרד הבריאות, על רקע הטענות שהושמעו ביממה האחרונה נגד ראש הממשלה בנט והשרים שלא מוכנים להטיל מגבלת התקהלות באירועים גדולים. בדיון, הציגו המומחים ממצאים חריגים נגד מדיניות הממשלה והזהירו: "המגפה גובה מחיר כבד, הגישה הנוכחית להתמודדות עמה מסוכנת".

גורם בכיר בממשלה ששוחח אתמול עם חדשות 12 מיקד את הביקורת בראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "התנהלותה של שרון אלרעי פרייס חצתה כל גבול. היא נהנית מתשומת הלב של התקשורת ומפזרת פחד ותבהלה באולפנים. קורה לה מה שקרה לאחרים במשרד הבריאות - התמכרות לנבואות זעם וחוסר שליטה בנתונים".

אותו בכיר המשיך והטיח ביקורת חריפה בד"ר אלרעי-פרייס: "שרים בקבינט לא מתייחסים אליה כגורם מוסמך. יש כאן אג'נדה. היא, אלרעי פרייס, לא מקצועית"

שלשום טענו גורמים בכירים במשרד הבריאות שההחלטה לא להטיל מגבלת התקהלות היא "טירוף", ושהשרים נמנעים מקבלת החלטות קשות. גם קבינט המומחים המייעץ לפרויקטור הקורונה ולממשלה התריע כי "המשך ניהול המאבק לפי מספר החולים שמצבם קשה - מסוכן. הבוסטר עוזר, אבל יש להטיל מגבלות על התקהלויות".