אלפי שנים מתפלל העם היהודי בתפילת שמונה עשרה "ברוך אתה ד' בונה ירושלים", ומברך בברכת המזון "בונה ברחמיו ירושלים". ולכאורה כיצד אפשר היה לומר בגלות, כאשר ירושלים היתה חרבה ושוממה, "בונה ירושלים" בלשון הווה? אלא שבאמת ירושלים כל הזמן בבנייה, גם כאשר איננו רואים וחשים זאת.
למה המשל דומה, לזרע הטמון באדמה או לעובר במעי אימו. גם כשאין אנו רואים את הנביטה והצמיחה של הזרע, וגם כשאין רואים את העובר במעי אימו, אנו יודעים נאמנה שבסתר מתרקמים תהליכים של צמיחה וגידול שבסופו של דבר יתגלו בצורת צמח, או תינוק עם נשמה טובה, שיתגלה לעינינו.
כך גם ירושלים, אף שהיינו בחשכת הגלות וירושלים היתה חרבה ושוממה לכאורה, אנו מברכים "בונה ברחמיו ירושלים, אמן". חז"ל מפרשים אמ"ן ראשי תיבות "א-ל מלך נאמן" (שבת קי"ט, ב'), דהיינו שאנו מעידים באמירתנו שהשם יתברך נאמן בהבטחתו ובטוחים אנו שירושלים הולכת ונבנית בסתר ובגלוי.
נכון לעכשיו, אנו רואים בדורנו עין בעין את בניין ירושלים ומתקיים בנו "בונה ירושלים ה' נדחי ישראל יכנס" (תהילים קמ"ז). ומתוך בניין ירושלים וכינוס נדחי ישראל אנו זוכים, ונזכה יותר ויותר, לראות כיצד השם יתברך "רופא לשבורי לב, ומחבש לעצבותם" (תהילים שם).
אבל אדום וישמעאל עדיין אומרים על "יום ירושלים - ערו ערו עד היסוד בה " (תהילים קל"ז). הגויים לא השלימו עם שלטון העם היהודי בירושלים. הם עדיין חורשים עלינו תוכניות רעות בצורת "מפת הדרכים" ו"תוכנית ההתנתקות" ככתוב: "למה רגשו גויים ולאומים יהגו ריק יתיצבו מלכי ארץ ורוזנים נוסדו יחד על ד' ועל משיחו" (תהילים ב').
נכון להיום, קו ההגנה על ירושלים עובר בגוש קטיף ובשומרון.
לאחינו גיבורי התהילה, המתיישבים הנאבקים והמוסרים נפשם על ארץ ישראל, אתם מקיימים בפועל "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי". אך לצערנו ולבושתנו האוחזים בהגה השלטון אינם מבינים ואינם רוצים להבין זאת, לא רק שב"תוכנית ההתנתקות" מארצנו ח"ו הם מחלישים את אחיזתנו בירושלים, אלא מוסיפים חטא על פשע ובונים חומת בטון במטרה לחלק את ירושלים ואת ארץ חיינו, אבל לא ירחק היום והאוחזים בשלטון יפלו בעזרת ה' כמו שתיפולנה חומות הבטון הבאות לחלק את עירנו-לבנו ואת ארץ חיינו.
ואז נאמר בפה מלא "שבחי ירושלים את ה', הללי א-להיך ציון כי חיזק בריחי שערייך, ברך בנייך בקרבך" (תהילים קמ"ז) כי ירושלים הרים סביב לה וה' סביב לעמו מעתה ועד עולם.
בברכת יום ירושלים שמח, ובציפייה לישועה השלמה.
למה המשל דומה, לזרע הטמון באדמה או לעובר במעי אימו. גם כשאין אנו רואים את הנביטה והצמיחה של הזרע, וגם כשאין רואים את העובר במעי אימו, אנו יודעים נאמנה שבסתר מתרקמים תהליכים של צמיחה וגידול שבסופו של דבר יתגלו בצורת צמח, או תינוק עם נשמה טובה, שיתגלה לעינינו.
כך גם ירושלים, אף שהיינו בחשכת הגלות וירושלים היתה חרבה ושוממה לכאורה, אנו מברכים "בונה ברחמיו ירושלים, אמן". חז"ל מפרשים אמ"ן ראשי תיבות "א-ל מלך נאמן" (שבת קי"ט, ב'), דהיינו שאנו מעידים באמירתנו שהשם יתברך נאמן בהבטחתו ובטוחים אנו שירושלים הולכת ונבנית בסתר ובגלוי.
נכון לעכשיו, אנו רואים בדורנו עין בעין את בניין ירושלים ומתקיים בנו "בונה ירושלים ה' נדחי ישראל יכנס" (תהילים קמ"ז). ומתוך בניין ירושלים וכינוס נדחי ישראל אנו זוכים, ונזכה יותר ויותר, לראות כיצד השם יתברך "רופא לשבורי לב, ומחבש לעצבותם" (תהילים שם).
אבל אדום וישמעאל עדיין אומרים על "יום ירושלים - ערו ערו עד היסוד בה " (תהילים קל"ז). הגויים לא השלימו עם שלטון העם היהודי בירושלים. הם עדיין חורשים עלינו תוכניות רעות בצורת "מפת הדרכים" ו"תוכנית ההתנתקות" ככתוב: "למה רגשו גויים ולאומים יהגו ריק יתיצבו מלכי ארץ ורוזנים נוסדו יחד על ד' ועל משיחו" (תהילים ב').
נכון להיום, קו ההגנה על ירושלים עובר בגוש קטיף ובשומרון.
לאחינו גיבורי התהילה, המתיישבים הנאבקים והמוסרים נפשם על ארץ ישראל, אתם מקיימים בפועל "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי". אך לצערנו ולבושתנו האוחזים בהגה השלטון אינם מבינים ואינם רוצים להבין זאת, לא רק שב"תוכנית ההתנתקות" מארצנו ח"ו הם מחלישים את אחיזתנו בירושלים, אלא מוסיפים חטא על פשע ובונים חומת בטון במטרה לחלק את ירושלים ואת ארץ חיינו, אבל לא ירחק היום והאוחזים בשלטון יפלו בעזרת ה' כמו שתיפולנה חומות הבטון הבאות לחלק את עירנו-לבנו ואת ארץ חיינו.
ואז נאמר בפה מלא "שבחי ירושלים את ה', הללי א-להיך ציון כי חיזק בריחי שערייך, ברך בנייך בקרבך" (תהילים קמ"ז) כי ירושלים הרים סביב לה וה' סביב לעמו מעתה ועד עולם.
בברכת יום ירושלים שמח, ובציפייה לישועה השלמה.