כת קנאית חשוכה השתלטה על עמדות מפתח במדינת ישראל. אנשיה מנסים, ולעיתים קרובות גם מצליחים, להכתיב למנגנוני השלטון מהלכים מדיניים קיצוניים והרי-סכנה. זה שנים נתונות ממשלות ישראל להשפעתה ההרסנית של כת זו, עד כדי פגיעה חמורה בביטחון המדינה ובשלמות החברה הישראלית.

מדובר בכת שונאי המתנחלים. חבריה אינם אלא מיעוט קטן ושולי שהמפלגות המזוהות עמו נחלו בבחירות האחרונות תבוסה מוחצת, אך למרות מספרם הזעום דומה כי כוחם הולך וגובר. זאת בעיקר הודות למעמדם הנישא במבצרים רבי עוצמה כגון: הפרקליטות והאקדמיה, ולעובדה שהם חולשים על רוב כלי התקשורת. שונאי מתנחלים כותבים בעיתונים, מגישים תוכניות רדיו, עורכים מהדורות חדשות ומפיקים סדרות טלוויזיה. כוחם הרטורי כה רב, עד כי לעתים נדמה כי עימם כל החוכמה, התבונה והצדק האנושי. רק המאזין לדבריהם היטב יכול לגלות כי מדובר בסך הכול בשנאה תהומית צרופה.

עד לעת האחרונה נהגו אנשי כת שונאי המתנחלים להסוות את שנאתם בעטיפות שונות. לפעמים הם קראו לה "שאיפה לשלום", והעמידו פנים כי כל מעייניהם הנשגבים נתונים בעצם להשכנת השלום האולטימטיבי עלי אדמות והמתנחלים הם פשוט היחידים שמפריעים להם בכך. לפעמים הסתתרו מאחורי טיעונים מוסריים, הציגו את עצמם כנציגי ההומניזם הנאור וניסו לשכנע שההתיישבות של יהודים בארצם – רק מאז 1967, משום מה – היא פשוט מעשה בלתי מוסרי.

ולפעמים עטו אצטלה של אזרחים נאמנים, ששמו לב כי החברה הישראלית נגועה בעוני או בפשע וכי כל זה בגלל המתנחלים המכלים את משאבי המדינה וכו'. כל חברה צריכה כנראה "יהודי" משלה, מישהו שאפשר להטיל עליו את האשמה לכל רעה חולה, ו"היהודי" של חברי הכת הם רבע מיליון אחיהם המתגוררים ביש"ע.

שונאי המתנחלים לא באמת שונאים את רבע מיליון בני האדם האלה: הם פשוט שונאים מלחמות, פיגועים, מחסומים ועוני, ואין זו אשמתם שלכל הדברים האיומים האלה אחראים המתנחלים. הם גם שונאים להיות "היהודים" של העולם, והעולם, כידוע, שנא את בני עמנו מאז ומתמיד רק בגלל ההתנחלויות.

החידוש של העת האחרונה, כנראה מאז ששרון העלה את קרנם, הוא שאנשי הכת אינם מרגישים עוד צורך להסוות את שנאתם. שניים מהם פרסמו ספר על הפרוטוקולים של זקני המתנחלים, "אדוני הארץ". אחרים מודים כי הם תומכים ב"התנתקות" לא מפני שהיא עשויה להביא שלום או ביטחון או לשפר את מצבם של הפלשתינים, אלא מפני שהיא תפגע במתנחלים ותלמד אותם לקח.

"ככה לא נוכל להמשיך", שח אתמול השונא חיים יבין בראיון רדיו לכבוד סדרת הטלוויזיה החדשה שלו, "ארץ המתנחלים". ואכן אפשר להציג כל קבוצת אנשים באור שלילי ומפחיד, אך קשה מאוד להמשיך לקיים כאן מדינה תחת השפעתה של כת קנאית חשוכה, ששנאת אחים מעוורת את עיניה מלראות מיהו האויב האמיתי, ואיפה הסכנה.



המאמר פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".