בהתייחסות לבחירתו של רפי איתן, יו"ר רשימת הגמלאים לכנסת ה-17, אמר בן כספית בעוקצנות שהדבר הראשון שרפי איתן ידרוש, כתנאי לכניסה לממשלה, הוא התחייבות נשיאותית שיהונתן פולארד לא ישוחרר לעולם.

הפרשן הבכיר של ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', סיכם את העניין בכך שרפי איתן נכנס לכנסת תוך שהוא משתמש בשמו של פולארד, וכעת כשהוא בכנסת הוא יעשה כל שביכולתו על מנת לוודא שפולארד לעולם לא ייצא מהכלא. מחר, אמר אברמוביץ', איתן ילך לחגוג, ופולארד יישאר בתאו.

ליהונתן ולי יש 21 שנים של ניסיון כואב עם רפי איתן אשר תואם באופן מוחלט לחוות דעתם של אברמוביץ' וכספית. בשעה שאיתן, במסגרת קמפיין הבחירות שלו, הזיל דמעות תנין על יהונתן, אנחנו ידענו שהוא ממשיך לפעול כדי שיהונתן יישאר מאחורי סורג ובריח.

כמי שהיה מפעילו של יהונתן לפני 21 שנה, איתן לא רק נכשל בביצוע התוכנית לחילוצו של יהונתן, אלא אף איפשר את השלכת הסוכן שלו מהשגרירות הישראלית בוושינגטון, ולקינוח אף סיפק לאמריקנים עדות אשר סתמה את הגולל על גורלו של יהונתן. בראיונות שארגן לעצמו לפני הבחירות, הודה איתן בגלוי וללא כל בושה בכך ששיתף פעולה עם האמריקנים נגד יהונתן, ותירץ את הבגידה הזו בטענה ש"בסך הכל מלאתי פקודות"

במשך 21 שנים סירב רפי איתן לנקוף אצבע על מנת לעזור ליהונתן. במשך כל הזמן הזה, הוא ישב כשבידיו, אחת מהמפתחות הבודדים לתאו של יהונתן. ברשותו של איתן מצוי מסמך בעל ערך עצום עבור האמריקנים, שבאמצעותו ניתן לשחרר את יהונתן. איתן הוא האדם היחיד בעולם המחזיק בעותק של המסמך, כבר 21 שנה. המסמך הזה כל כך חשוב לאמריקנים עד כדי כך שמשא ומתן איתם על מסירתו להם יאפשר לסיים את הפרשה, אחת ולתמיד. אך למרות כל זאת, הגורמים הרשמיים בישראל ממשיכים להעמיד פנים כאילו המסמך הזה איננו קיים. האמריקנים אינם טיפשים; הם יודעים שזו לא האמת. כתוצאה מכך, בדיוק כפי שאיתן שומר על המסמך קבור בכספת, האמריקנים שומרים על פולארד קבור בכלא.

כנראה שלא לחינם כינויו של רפי איתן בקהיליית המודיעין היה "רפי המסריח". לאיש אין מוסר, אין הגינות ואין מצפון. לעולם לא אשכח את הפגישה שהייתה לי עם רפי איתן לפני כ-8 שנים. באותה פגישה השתתפו גם עורך דינו של יהונתן, לארי דאב ומשחרר האסירים, חרות לפיד.

כשהתחלנו את הפגישה, איתן אמר לנו שהדבר שעליו הוא מצטער בכל פרשת פולארד הוא על שלא הספיק "לנקות את השטח" לפני שעזב את ארה"ב. שאלנו אותו למה כוונתו והוא השיב: "אם הייתי נוכח בשגרירות בשעה שפולארד נכנס לחפש בה מחסה, הייתי תוקע לו כדור בראש. כך לא הייתה קיימת פרשת פולארד".

כשנשאל לאחרונה על ידי כתב חדשות אמריקני לגבי דבריו אלו סירב איתן להכחיש כי אמר את הדברים. במקום זה חזר איתן על המנטרה שלו מזה 21 שנה: הדרך הטובה ביותר לפולארד לצאת מהכלא היא לשמור על פרופיל נמוך, ולא לעשות ראש.

איזו צביעות!

הקמפיין הרעשני של איתן ובחירתו לכנסת הם תקיעת אצבע בעין, עבור האמריקנים. הדבר מעורר את כל הזעם הישן שיש במערכות המשפט, המודיעין ומשרד ההגנה האמריקני, לגבי הפרשה. בעלי יהיה היחיד שיאלץ לשלם את מחיר הקמפיין הרועש, והניצחון הגדול של איתן.

אם לרפי איתן הייתה דאגה כלשהי לגורלו של הסוכן שבו בגד ואותו הפקיר לפני 21 שנה, הוא לעולם לא היה רץ לכנסת בשעה שיהונתן עדיין בכלא. כמפעילו לשעבר של יהונתן, הקריירה שלו כחבר כנסת משולה לשפיכת דמו של יהונתן יום יום.

על רפי איתן להתפטר מהכנסת מייד, ללא דיחוי!