הנני פונה אליך כאזרח החרד לגורל המדינה והצבא בעקבות אירועי הסרבנות האחרונים (העלייה לחומש ובחברון). אל לנו להמעיט בערכם של אירועים אלה שכן הסרבנים זוכים לגיבוי מלא בקרב חלקים לא מבוטלים בציבור הרואים בהם גיבורים. אין ספק שהדבר עלול להקשות על כוחות הביטחון במילוי משימות דומות בעתיד.



אל לנו להמעיט בערכם של אירועים אלה שכן הסרבנים זוכים לגיבוי מלא בקרב חלקים לא מבוטלים בציבור הרואים בהם גיבורים

כאזרח אחראי ושומר חוק הריני רוצה להיסב את תשומת ליבך לכך שתגובותיהם של ראשי מערכת הביטחון, ביניהם אתה, העידו על פאניקה וניכר שגם הם לא מאמינים בתוכנם של הדברים שאותם אמרו. התגובות עסקו בעיקר בטיעון שחיילים חייבים למלא כל פקודה שניתנה להם ממפקדיהם.

ברור לכל שגם המשתמשים בסיסמאות אלה לא מאמינים בתוכנן, והראייה המובהקת לכך היא שאחת הסיבות שערבים משוחררים משירות צבאי היא כי ברור לכל שאין הם יכולים להילחם באחיהם (לא במעגל ראשון ולא במעגל אחרון). לכן, כמו שהערבים לא יכולים ולא רוצים להילחם בבני עמם, כך יש להבין את העובדה שגם היהודים מתקשים להילחם באחיהם.

ואם יתהה אדוני הנכבד, כיצד נבצע משימות פינוי בעתיד? הריני מתכבד להציע את ההצעה הבאה לפתרון:

למשימות של פינוי יהודים נגייס את הערבים. לערבים לא תהיה כל בעיה מצפונית או בעיית מוטיבציה אחרת. במקום הכנה מנטאלית העולה הון תועפות וצורכת זמן יקר, ניתן יהיה לקחת את ה"מתגייסים הטריים" לביקור בחברון והם ילמדו מזקני העיר על הפינוי היעיל והנחוש שהם ביצעו בתרפ"ט. שם גם יוסבר להם שהמשימות החדשות של צה"ל נועדו כדי לסיים את העבודה שהתחילה בתרפ"ט.



לערבים לא תהיה כל בעיה מצפונית או בעיית מוטיבציה אחרת. במקום הכנה מנטאלית העולה הון תועפות וצורכת זמן יקר, ניתן יהיה לקחת את המתגייסים הטריים לביקור בחברון והם ילמדו מזקני העיר על הפינוי היעיל והנחוש שהם ביצעו בתרפ"ט

אם תיתקל בבעיית כוח אדם, תוכל תמיד לפנות לידידנו ברשות. ומי יודע, במקרה הצורך אני בטוח שגם נסראללה ישמח לעזור. כך הצבא יוכל להיות צבא נהדר שממלא כל פקודה וכל משימה ללא בעיות מצפוניות מיותרות, ויוכל לשרת נאמנה את מדינת כל אזרחיה שאי שם בעבר הרחוק יועדה להיות מדינתו של העם היהודי.