"נחש עלי דרך"
"נחש עלי דרך"

הערבים ביהודה ושומרון פועלים בדרכים שונות להקמת מדינה "פלשתינאית" (כידוע אין ולא היה עם פלשתינאי), תחילה לצדה של מדינת ישראל ואחר כך במקומה של מדינת ישראל. הם תלויים במידה מרובה במדינת ישראל, למרות זאת הם פועלים נגדנו. ביטחונם העצמי גבר עם בחירתו של מוברק חוסיין אובמה לנשיא.

"הרשות פלשתינאית" משתמשת בכספי התרומות שהיא מקבלת מהקהילה הבינלאומית על מנת לקדם את הקמפיין להחרמת הסחורות שמיוצרות בישובים ("התנחלויות") שמעבר ל"קו הירוק", שאינו גבולה של מדינת ישראל. בנוסף קרא אחד מבחירי "הרשות פלשתינאית" בערוץ 10 להפסקת עבודתם של פועלים ערבים מיהודה ושומרון בישובים אלה.

מלחמת השחרור נסתיימה בתיקו. צה"ל לא הצליח לגרום לצבאות ערב לסגת מהשטחים שכבשו משטחי ארץ ישראל וכך נשאר צבא מצרי ברצועת עזה וצבא ירדני ביהודה ושומרון. המלחמה הסתיימה בהסכמי רודוס. "הקו הירוק" מעולם לא הוכר בהסכמים בינלאומיים כמייצג את גבולות הקבע של ישראל.

התחזקות "הרשות פלשתינאית" ובחירתו של מוברק חוסיין אובמה לנשיא גרמה להקצנה נוספת של הערבים בעלי תעודת זהות ישראלית. הנהגתם קראה להם להצטרף לחרם שהטילה "הרשות פלשתינאית" על סחורות המיוצרות ב"התנחלויות". בנוסף מציע ח"כ א-סאנע הצעת חוק שתחייב את מדינת ישראל להצטרף לאמנה הבינלאומית למניעת הפצתו של הנשק הגרעיני ולאפשר פיקוח בינלאומי על הכור בדימונה.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת לפני מספר שבועות תדרכה רביע-צדוק ממשרד החוץ את הח"כים וציינה כי קמפיין

אנו חוששים כי הקריאה לחרם על מוצרים תגלוש לפרשנות מרחיבה, שתתורגם לאלימות של "פלסטינאים" נגד ישראל ומטרות ישראליות ביהודה ושומרון

החרמת הסחורות מ"ההתנחלויות" ברשות הפלסטינית זכה לתנופה מאז כניסתו של שר הכלכלה החדש, חסן אבו-לבדה, לתפקידו. לדבריה, ראש הממשלה ה"פלסטינאי" סלאם פיאד תומך בצורה פעילה בקמפיין הזה. "זה חלק ממאמץ "פלסטינאי" פוליטי לדה-לגיטימציה בינלאומית של ה"התנחלויות", אמרה רביע-צדוק.

ישראל טוענת עוד כי על אף שהקמפיין מכוון נגד מוצרים מה"התנחלויות", הוא יוצר אווירה של חרם על סחורות ומוצרים ישראליים בכלל. "אנו חוששים כי הקריאה לחרם על מוצרים תגלוש לפרשנות מרחיבה, שתתורגם לאלימות של "פלסטינאים" נגד ישראל ומטרות ישראליות ביהודה ושומרון, חשש מאובדן שליטה של ה"רשות הפלשתינאית" בקמפיין הזה וההשלכות הקשות שעלולות להיגזר מכך", אמרה רביע- צדוק.

על ממשלת ישראל הנוכחית לפעול בכל האמצעים למנוע הקמת מדינה "פלשתינאית" בשטח שבין הים לנהר הירדן. צריך להתנתק חד צדדית מכל מחויבויותינו כלפי הרשות "הפלסטינאית", שנבעו מ"הסכמי אוסלו", הזכור לרע כגון: הפסקת העסקת "פלסטינאים" (וערבים בעלי ת.ז ישראליות הרואים עצמם כ"פלשתינאים") בישראל, הפסקת שינוע סחורותיהם דרך נמלי הים שלנו, הפסקת הזרמת מים וחשמל, איסור על תנועת "נכבדים פלסטינאים" בשטחנו, הפעלת מנופי לחץ כלכליים על עריהם בארץ ישראל וסגר מוחלט.

פעולות אלה עלולות ליצור לחץ מצד ארה"ב ואירופה. אבל צריך לזכור שעדיף לחץ כיום מאשר לאחר הקמת מדינת אויב בשטחי יש"ע. חייבים להתעורר מאשליות השלום. לעולם לא ייכון שלום עם המוסלמים. הם לא יסכימו לוותר על הקמת מדינה מוסלמית במקומה של מדינת ישראל, הדבר נוגד את אמונתם הדתית (ווקף).