ככלב שב על קיאו
ככלב שב על קיאו

לפני מונח העמוד הראשון של ידיעות אחרונות, נובמבר 1993, חשוון תשנ"ד. היה זה מעט אחרי שרבין יצא לוושינגטון לשיחות עם יאסר ערפאת. בארץ פעילי פת"ח רצחו את חיים מזרחי הי"ד.

ערפאת, כך מדווח העיתון בעמוד הראשון, מגנה: "אנו מוקיעים ומגנים את מעשה הרצח של האזרח הישראלי חיים מזרחי זהו מעשה טרור שאנחנו מתנגדים לו ...אנו דורשים כי הכל יכבדו את ההסכם בדבר הפסקת מעשי האלימות כדי לשמור על תהליך השלום" הכותרת הראשית של העיתון מצטטת את יצחק רבין: "הודעת הגינוי של אש"ף חשובה".

כמעט 17 שנה עברו מאז. עוד סבבים נעשו ועוד ישראלים נרצחו. כל סבב שיחות נגמר בפיצוץ, וישראל תמיד הואשמה בכישלון. בכל סבב נקודת הוויתור האחרונה של ישראל הפכה לנקודת הפתיחה של הפלסטינים. התיאבון גדל לא רק אצל הפלסטינים אלא גם בשמאל. בעבר, מסירת חבלי מולדת הוסברה בצורך בוויתור כואב על חבלי מולדת למען שלום. בהמשך נתבעו המתנחלים לפנות את בתיהם למען "תהליך השלום", ובסופו של דבר פורק גוש יישובים גדול, מוריק ומשגשג בגוש קטיף מבלי שניתן עבורו שום תמורה מדינית כלכלית או צבאית. כיום כבר ניתן לשמוע בשולי השמאל כי כל התנחלות שהיא מיצהר ועד אריאל היא מעשה בלתי חוקי וקריאה נואשת לארה"ב לכפות הסדר על ישראל בהתעלם מרצון הציבור.

לא ברור מה יש בהם בראשי ממשלת הליכוד שמרגע הגיעם לכס ראשות הממשלה הרי הם מפנים עורף למשנתם האידיאולוגית ומפרים את האמון שנתן בהם, שוב, הימין.

על יצחק רבין עוד ניתן ללמד זכות: אפשר להניח שהוא אכן קיווה ששיחות השלום יביאו לעצירת הטרור. אומנם ההיגיון מאחורי התקווה של רבין כי "אשף יגן עלינו מפני החמאס בלי בג"ץ ובלי בצלם" נראה מופרך מיסודו אך ההוכחות הברורות הגיעו מאוחר יותר, מאוחר מידי. יהודים נרצחו מבלי שאשף הצליח להגן עליהם אחרים נרצחו בידי אשף ו"שוטריו" בנשק שנמסר להם על ידי ישראל.

לגבי ראש הממשלה בנימין נתניהו לימוד זכות זה איננו קיים. הניסיון מוכיח שוב ושוב שיחות שלום גוררת אחריהן גל של פיגועים מתוך מטרה להתיש את הצד הישראלי.

לא ברור מה יש בהם בראשי ממשלת הליכוד שמרגע הגיעם לכס ראשות הממשלה הרי הם מפנים עורף למשנתם האידיאולוגית ומפרים את האמון שנתן בהם, שוב, הימין. אפילו את המונח "הגדה המערבית" שאותו טרח נתניהו להוקיע בספרו "מקום תחת השמש" אימץ נתניהו בנאומו.

פרשנים לא מעטים טענו כי הפיגוע הנורא בבית חג"י מאפשר לבנימין נתניהו להציב את דרישות הביטחון במרכז הדיונים. אולם מי שטענתו היחידה היא ביטחון מודה כי אין לישראל זיקה לשטחי יו"ש, זוהי גדה מערבית ששייכת לעם פלסטיני הרשאי להקים בה מדינה ריבונית לכל דבר ועניין. מעתה מרגע שתינתן הבטחה להפסקת מעשי רצח של נשים בהריון וזוגות חפים מפשע הרי שעל ישראל להיעתר לכל תביעות הפלסטינים.

הגיע הזמן לדרוש מחברי הכנסת של הליכוד שהרבו לחייך אלינו מבעד לפרסומות עלוני השבת הרבים לפני הבחירות לפרוע את השטר. הצהירו על עקרונותיכם. התנגדו למדינה פלסטינית בפומבי והציגו את העוול והאיוולת שבעקירת יהודים מארצם.