תרגיל מלוכלך בליכוד
תרגיל מלוכלך בליכוד

עד לאחרונה התחרה הליכוד עם הבית היהודי על המגרש הימני. מול בנט המתנגד למדינה פלשתינית אושרו תכניות בניה בירושלים (שהוקפאה כל הקדנציה) בליווי הכרזות נלהבות על בניה, נגד כל העולם.

לאחר דברי בנט על הסירוב, התנפל עליו הליכוד, דבר שהתברר כטעות קשה לאור הנתונים שהצביעו על אבדן קולות עצום מהליכוד לבית היהודי. מדוע נדדו הקולות? כי ההתנפלות על בנט התפרשה כקמפיין להכשרת פקודת גירוש, ופתחה מחדש את הפצעים הכואבים ביותר של הציונות הדתית, והחילונית. טעות כזו מצביעה על היותם של מנהלי התעמולה של הליכוד מנותקים לחלוטין מקהל בוחריהם, וניתן היה לצפות שהם ילמדו את הלקח ויקפידו שלא להמשיך ולפגוע בציפורי נפשו של  הציבור שאת אמונו הם מבקשים.

אך בניגוד לכל הגיון, המשיך הליכוד לתקוף בתעמולה שקרית ופוגענית רבנים מוערכים ומועמדים של הבית היהודי, תוך סילוף דבריהם והוצאתם מהקשרם באופן גס, ובסגנון מרושע נוסח השמאל.  כדי שלא יהיה מקום לטעויות הצהיר ליברמן שנאום בר אילן יהיה חלק מקווי היסוד של הממשלה הבאה.

מי שלמעשה מותקף ללא הרף ע"י הליכוד זהו קהל המצביעים הפוטנציאלי של הליכוד והבית היהודי, הקהל שעל ליבו ואהדתו אמורה התחרות להתנהל. התמשכותן של ההתקפות הללו יצאו מזמן מגדר הטעות, חלפו ביעף דרך כל הגדרות הטימטום, וכעת הן כבר עמוק בתוך התחום של מדיניות מכוונת.  פניתי, אני ועוד פעילים, לחכ"ים ושרים. אלו שענו לי (הרי הפריימריז הבאים רחוקים) הודו שאין להם שום השפעה על קו התעמולה הפרובוקטיבי הזה וכל האצבעות הופנו אל נתניהו.

מי שהשלים עם מדינה פלשתינית ואולי אף מעוניין בה, מי שמקפיא את ירושלים ומגיב על הפרה יסודית של ההסכמים בשחרור כמה שכונות בבירה מההקפאה, בהחלט עשוי לראות במעורבות הערה של מתיישבי יו"ש בתנועת הליכוד, בעיה ומגבלה.

מה רוצה נתניהו להשיג בכך?

המעורבות של המתיישבים ביו"ש בליכוד היא לצנינים בעיניו. היא השפיעה על התנהלות השרים והח"כים בכנסת היוצאת, ועל עיצוב ניצי מובהק של הרשימה לכנסת הבאה.

מי שהשלים עם מדינה פלשתינית ואולי אף מעוניין בה, מי שמקפיא את ירושלים ומגיב על הפרה יסודית של ההסכמים בשחרור כמה שכונות בבירה מההקפאה, בהחלט עשוי לראות במעורבות הערה של מתיישבי יו"ש בתנועת הליכוד, בעיה ומגבלה.

לכן, בהחלט ייתכן שנתניהו מנסה להפוך את הבעיה שנוצרה בקמפיין, להזדמנות, מבחינתו, לגרום לנפילה דרמטית בשיעורי ההצבעה לליכוד ביו"ש, ובכך להרוויח כמה יתרונות: להרוס את מעמד ההתיישבות בתוך הליכוד, להשתמש באחוז הצבעה נמוך להתנערות מהמחויבות כלפי המתיישבים ולהתעלם מהחלטת הבוחר בפריימריז כדי למנות לתפקידי שרים מועמדים מתחתית הרשימה, תוך דחיקת מועמדים חדשים פופולאריים המזוהים עם ההתיישבות. התירוץ יהיה שהרשימה אינה באמת משקפת את המפלגה הואיל ונבחרה ע"י "מניפולציה" של  "הסוס הטרויאני" של המתפקדים "ההם".  הדבר יאפשר גם סטייה שמאלה במדיניות עתידית, תוך השתקת חברי הכנסת הניציים ונציגי קבוצות המתפקדים הגדולות שתמכו בהם.

ההתנהגות הבוגדנית הזו הובילה לכך שהציבור הלאומי בכל הארץ פגוע וזועם, והסקרים מעידים על מעבר מצביעים ימינה. יש בליכוד מי שמחכה לנתוני הצבעה מישובי יו"ש, במיוחד הקטנים, ששם ניתן למדוד שמספר המצביעים לליכוד קטן ממספר המתפקדים. תמונת הצבעה כזו חוטאת למוסר הבסיסי בכך שהיא מציירת את תושבי יו"ש, אלו המתיימרים להיות 'ערכיים', כמניפולטורים בוגדניים.

בנוסף, זו סטירת לחי ואי הכרת תודה כלפי אנשים טובים מאד ברשימת הליכוד שתרמו רבות במהלך הכהונה הזו רבות להתיישבות, וחלקם עבד ימים ולילות בכיבוי שריפות, במתן אישורים לישובים ושכונות, בהדיפת בג"צים, באישור אוניברסיטת אריאל ובהשקעות מרשימות בכבישים וכיתות לימוד. לכן, הן מבחינת ההגינות והכרת הטוב, והן מבחינת סיכול המשחק המגונה של נתניהו, הצבעתם של מתפקדי הליכוד בישובי יו"ש לליכוד הינה יעד חיוני ביותר.