שמונים וחמש שנות עשייה/ איש בעל עצה ותושיה/ גם בערוב ימיו היתה ידו נטויה
סיפור חיים מיוחד ואדם יחידי / וספריו היו לדבר שבשגרה לפאר כל בית יהודי
האיש שנולד בהלברשטאט גרמניה בשנת תרפ"ז/ האיר את העולם באור מופז
האיש שהיה נצר למשפחות רבנים בעלי שם / היה דוגמא לחיים של קידוש השם
אביו החכם שראה את הנולד/ שלח אז את בנו הצעיר למסע שהסתיים בהולנד
אחרי שקבל בברלין את הפספורט/ הרב עול הימים נשלח ב"קינדר טרנספורט"
כאוד מוצל מאש ומהכבשן הבוער / את ניסי הניסים בספרו הוא מתאר
את ספר התורה שנשא עמו ושקבל מאבותיו / שמר מכל משמר בכל שנות נדודיו
הביא עמו לארץ ונשאו על כתף / שהיה רגיל לומר "עבודת הקדש היא בכתף"
חשיבות התורה לאנשים כדמותו / אצילותו, הליכותיו בקודש ושיקול דעתו
עמלות התורה בכל מרצו וכוחו / מופת לתלמידיו בישיבה ולשומעי לקחו
בחיבורו הידוע "שמירת שבת כהלכתה"https://הוא המחיש את האמרה "הלכתא רבתא לשבתא"
בלמדנות עמוקה ובחקירה ודרישה / איזן חיקר ותיקן ועשה את ההלכה לנגישה
בכתיבה מאירה ובמשנתו הברורה / עליו ייאמר שעשה אזניים לתורה
בחיבורו נעשה העקוב למישור ונתיישרו ההדורים / ותשובה היתה בו עם כל ההידורים
בשמתיו המיוחדים שירש מאבותיו / כרוכים עוז ישועות ונבואות נחמה לדורותיו
יהושע המנהיג וישעיה הנביא / הנכנס לארץ ישראל והמנבא "נחמו נחמו עמי"
אדם שלא הנהיג עצמו בשררה/ וענוותנותו נכרת בכל שורה ושורה
היה מקדים בשלום כל אדם / והיה מקפיד בכבוד האדם
אדם שקיים בכל נפשו ומאודו את מאמר אנשי הכנסת הגדולה
הוו מתונים בדין העמידו תלמידים הרבה ועשו סייג לתורה
ראיתי בני עליה והם מועטים / ובפטירתו , חלל לבנו כי הם מתמעטים
למשפחה היקרה נאמר דברי תנחומים/ שיהיה להם ולנו למליץ יושר במרומים
וכמאמרם ז"ל : "ווי על האי שופרא דבלי בארעא וחבל על דאבדין ולא משתכחין".
סיפור חיים מיוחד ואדם יחידי / וספריו היו לדבר שבשגרה לפאר כל בית יהודי
האיש שנולד בהלברשטאט גרמניה בשנת תרפ"ז/ האיר את העולם באור מופז
האיש שהיה נצר למשפחות רבנים בעלי שם / היה דוגמא לחיים של קידוש השם
אביו החכם שראה את הנולד/ שלח אז את בנו הצעיר למסע שהסתיים בהולנד
אחרי שקבל בברלין את הפספורט/ הרב עול הימים נשלח ב"קינדר טרנספורט"
כאוד מוצל מאש ומהכבשן הבוער / את ניסי הניסים בספרו הוא מתאר
את ספר התורה שנשא עמו ושקבל מאבותיו / שמר מכל משמר בכל שנות נדודיו
הביא עמו לארץ ונשאו על כתף / שהיה רגיל לומר "עבודת הקדש היא בכתף"
חשיבות התורה לאנשים כדמותו / אצילותו, הליכותיו בקודש ושיקול דעתו
עמלות התורה בכל מרצו וכוחו / מופת לתלמידיו בישיבה ולשומעי לקחו
בחיבורו הידוע "שמירת שבת כהלכתה"https://הוא המחיש את האמרה "הלכתא רבתא לשבתא"
בלמדנות עמוקה ובחקירה ודרישה / איזן חיקר ותיקן ועשה את ההלכה לנגישה
בכתיבה מאירה ובמשנתו הברורה / עליו ייאמר שעשה אזניים לתורה
בחיבורו נעשה העקוב למישור ונתיישרו ההדורים / ותשובה היתה בו עם כל ההידורים
בשמתיו המיוחדים שירש מאבותיו / כרוכים עוז ישועות ונבואות נחמה לדורותיו
יהושע המנהיג וישעיה הנביא / הנכנס לארץ ישראל והמנבא "נחמו נחמו עמי"
אדם שלא הנהיג עצמו בשררה/ וענוותנותו נכרת בכל שורה ושורה
היה מקדים בשלום כל אדם / והיה מקפיד בכבוד האדם
אדם שקיים בכל נפשו ומאודו את מאמר אנשי הכנסת הגדולה
הוו מתונים בדין העמידו תלמידים הרבה ועשו סייג לתורה
ראיתי בני עליה והם מועטים / ובפטירתו , חלל לבנו כי הם מתמעטים
למשפחה היקרה נאמר דברי תנחומים/ שיהיה להם ולנו למליץ יושר במרומים
וכמאמרם ז"ל : "ווי על האי שופרא דבלי בארעא וחבל על דאבדין ולא משתכחין".