"כל זמן מאיר בתכונתו", חנוכה בפתח ואנו מרגישים את התחדשות הגבורה הישראלית שקמה לתחיה בדורינו.

אש קודש של גבורה והתחדשות. ובדומה לזה ציינו כבר פעמים רבות, שבכל יום ויום יש התפתחויות ,חידושים ושינויים בעולם תעשיות המזון.

חידושים אלו לא פסחו גם על תעשיית האלכוהול ועל ייצור המשקאות החריפים. ובכל זאת, אם יש מישהי ששואלת את עצמה: הרי בסופו של דבר, אצלנו בבית לא שותים ויסקי, ברנדי או קוניק, אז מה זה קשור אלי? גם כאן חשוב לזכור ולהכיר, שגם מי שלא מחזיק בקבוקים של משקאות חריפים, כמעט תמידי יהיו לו במטבח תמצית רום, תמציות טעם או צבעי מאכל שכמעט כולם מכילים אלכוהול.

בשל כך, חשוב מאוד לרכוש מוצרים אלו עם ציון כשרות מוכר, ובעדיפות לרמה גבוהה של הכשר.

כדאי לשים לב שיש חנויות למוצרי בישול המוכרות מוצרים שכאלו שלא באריזתם המקורית אלא באריזה של החנות. במקרים אלו, יופיע בדרך כלל על הבקבוק של החנות כיתוב ביחס להכשר שיש לחומר. מאחר ובחנויות הללו אין משגיח המפקח על האריזה המחודשת הזו, אין לרכוש מוצרים בצורה שכזו אלא אך ורק באריזה המקורית של החברה.

נקודה נוספת שחשוב להזכיר: ההנחה הרווחת בקרב הציבור היא שמשקאות חריפים  אינם צריכים הכשר וניתן לקנות אותם בדיוטי פרי או בכל מקום בעולם בלי לבדוק ציון כשרות.

יתכן  שכך היו פני הדברים בשנים עברו, כאשר תהליכי הייצור היו פשוטים מאוד ולא מפותחים. כיום הנחה זו אינה תקפה יותר, בגלל השינויים שהתחוללו ומתחוללים בתעשיית המזון, וכמעט לכל משקה חריף יש צורך בבדיקת כשרותו.

הבעיות האפשריות הן: יין של גויים הכלול במשקה (בחלק ממשקאות הוויסקי), משקאות (כמו סוגי עראק) המכילים אלכוהול המיוצר משאריות של יין, כשגם כאן  מדובר בד"כ ביין נוכרי. אחרים כמו ליקר  אפריטיף  המכילים חלב עכו"ם ממש (ולא אבקת חלב), ולעיתים מוסיפים חומרים נלווים שאינם כשרים בעליל (לוודקה בטעמים שונים).
בשורה התחתונה, רכישת משקאות חריפים אפשרית רק עם הכשר או כאלו שנבדקו על ידי גורמים מוסמכים ואושרו לשתיה (למשל ברשימות המשקאות הכשרים המופיעה באתר KWL ועוד).

בעזרת ה' נזכה להתדשות של גבורה כל תחומי החיים הכללים והפרטיים , גם במטבח בעמידה איתנה על משמר הכשרות ובעז והדר של מאכלים ערבים לעין ולחח שישמחו את משפחתינו ואת קרובינו.

למידע נוסף: www.kosharot.co.il.