תיקון עוול הגירוש
תיקון עוול הגירוש

כמו היהודים כולם, גם בחומש נושאים עיניהם בדאגה אל רצועת עזה ואל הלוחמים בה ונושאים תפילה לשלום כל יהודי ישראל בארצנו המותקפת.

על אף המרחק הגאוגרפי, הפכה רצועת עזה לאחות לחומש ולשאר יישובי צפון השומרון אשר הוחרבו לפני שמונה שנים והיהודים שהתגוררו שם גורשו מבתיהם במסגרת תוכנית ההתנתקות.

בניגוד לרצועת עזה, בצפון השומרון הצלחנו לייסד גרעין אשר נמצא באופן קבוע ביישוב חומש ומקיים לעיתים ביקורים בשא-נור, גנים וכדים. היהודים בחומש נמצאים במקום באופן יומיומי במסגרת 'ישיבת חומש המתחדשת' הפועלת במקום ומונה כ-25 לומדים קבועים.

בימים אלו, בהם נאחזים מגורשי גוש קטיף בשאריות תקווה לשוב לאדמתם, אנחנו מוצאים לנכון לעודד ולומר בקול ברור- יש תקווה. אפשר לשנות את הכיוון מהחרבה ונסיגה לבניה ולהתחדשות.

במשך שנים, החדירו לתודעה בישראל כי יש דרך אחת לפתור את המצב: דרך הנסיגה. לסגת מארצנו, להחריב את בתינו ולעקור את עצינו. בחומש, אנחנו מיישמים כבר קרוב לשמונה שנים אמירה אחרת. אמירה עם תקווה ועם עתיד. מחומש יוצאת קריאה גדולה לשנות את הכיוון ולהתמיד בכך.

במשך שנים, יומיום, בתנאים לא תנאים, עולים בחורי הישיבה, אברכים, רמי"ם ואורחים רבים לחומש וסופגים אווירה של מסירות נפש ודרישה ממשית לשוב לארץ חיינו. אין ספק שהדרישה הזו, העמידה האיתנה והאחראית. העומדת בפני לחצים מבית ומחוץ. בפני סכנות בטחוניות מחד וקשיים בעמידה מול השלטונות מאידך, מביאה אור חדש לציון.

המאבק לשוב לחומש הוא תחילתו של תיקון העוול המוסרי שבוצע עם גירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון ועכשיו, כאשר מתבררים היקפי הטעות והעוול שבגירוש זה, הגיע הזמן לתת משנה תוקף למאבק ולשנות אחת ולתמיד את המציאות בצפון השומרון.

איננו יכולים לשער מה היה קורה לו האחיזה היהודית, העיקשת והמתמידה, בצפון השומרון לא היתה קיימת ורצחני חמאס היו יכולים להסתובב חופשי בחבל ארץ זה

אנו מקווים, שהקריאה בחומש תישמע עד לחולות רצועת עזה ומבצע צוק איתן יהפוך להיות פורץ דרך 'ישנה-חדשה', של חזרה למקורות החיים שלנו. חזרה לערכים היהודיים ולחזון הגאולה השלמה.

אנו קוראים, לכל מי שפנוי מהמלחמה בדרום לבוא ולחזק, דווקא בימים אלו את צפון השומרון וחומש.