לאחר יממה שבעיקר הסתכמה במשפט – מבולבלים?? גם אנחנו!! בכירי וותיקי מפלגת "הבית היהודי", לפניכם מספר תובנות שהשורה התחתונה שלהם היא – בדמוקרטיה ניתנת אפשרות להשפיע על ידי הצבעה – אם זה במפלגה,

אם זה בעד אישור החוקה. אך משהסתיימה ההצבעה אין אפשרות להשפיע יותר עד ההצבעה הבאה... מרביתנו נתנו מנדט לשר בנט לשריין אנשים כראות עיניו ולכן צריך להתקדם (עד אישור החוקה מחדש לקראת הבחירות הבאות?) והצדק יתברר במבחן התוצאה.

שורה תחתונה נוספת היא שבבחירות הארציות לכנסת ה- 20 המספרים הם שקובעים, והמצביעים שהם במרחק דור, דור וחצי מאיתנו כבר מדברים בשפה אחרת לגמרי, במוזיקה שונה לחלוטין ובעולם מושגים חדש. כדי שהם יצביעו צריך להגיע אליהם, עם אנשים שהם יכולים להזדהות איתם, בשפה שהם מבינים. ושוב הצדק יתברר במבחן התוצאה.

לאחר חגיגת הדמקורטיה בפריימריז שכללה בסופו של תהליך לא מעט הפתעות לכולנו, ולאחר האיחוד עם "תקומה" נחתו פנימה עוד שלושה שריונים לפי החוקה המאושרת. שוב הפתעות...

ועל מה יצא הקצף? קודם כל על דרך קבלת המידע וזו הערה להנהגת המפלגה. לאחר קבלת ההחלטות, חשובה מאד העברת המידע הפנימית קודם כל לח"כים ואח"כ לחברי המרכז פעילי המפלגה העושים זאת בהתנדבות ומתוך אמונה, ולכן חשובה להם המעורבות מכלי ראשון.

בעידן הטכנולוגיה הנוכחי אין בעיה לעשות זאת. קודם כל תקשורת פנימית ושקיפות ואח"כ תקשורת ארצית. ובכן לאחר "ההלם" הראשוני על מה נזעקנו כולנו – על המינוי המפתיע של מר אלי אוחנה שהוא כדורגלן ,ותמך ב"התנתקות".

כמגורשת מגוש קטיף שביתי וחיי נהרסו במחי החלטה פושעת של ממשלת ישראל, וכמו לא מעט משפחות נוספות מהגוש המשלמות את המחיר הבריאותי, הנפשי והכלכלי על החלטה זו, נוסף חטא על פשע בכך שהמשך הטיפול במשפחות הוא ההתנהלות רשלנית ומקוממת והסאגה לא נגמרת לאחר כמעט עשור (!!).

העובדה היא, לצערי הרב, שגם כל מתנגדי ההתנתקות שבכנסת אינם עושים די לפתרון הבעיה. ובכן מר אוחנה הרי לך מסירה להבקעה – אם אתה כבר מתחרט על "ההתנתקות" ומדגיש זאת, קח כמשימה בכנסת הנוכחית להביא את כל המגורשים אל המנוחה והנחלה.

ולגבי מקצועו של מר אוחנה, שנו רבותינו:" אין מלאכה המביישת את בעליה" – רק כתזכורת למנהיגים בעם ישראל, כמה רועי צאן היו לנו? יעקב אבינו ומשה רבנו ודוד המלך... ור' יוחנן הסנדלר ממצרים (נציג מזרחי) ור' אליעזר הקפר - עושה חמוצים מפרי הצלף - מכפר דבורה שבגולן (נציג צפוני) והוא שאמר: "אל תהא כמשקוף העליון שאין יד אדם יכולה ליגע בו, ולא כאסקופה העליון שמבלעת פרצופות ולא כאסקופה האמצעית שמנגפת הרגליים. אלא הווי כאסקופה התחתונה שהכל דשין בה וסוף הבית כולו נסתר והיא עומדת במקומה".

ההתפקדות האחרונה הוכיחה את תמיכת הציבור במפלגה. במהלך הקדנציה הנוכחית היינו גאים בחברי הכנסת שלנו והם אלה הממשיכים להוביל את המפלגה, במהלך הפריימריז נחשפנו לרבים וטובים השייכים למחנה הגדל והולך של "הבית היהודי "והם יהוו מכפלת כוח להצלחת המפלגה איש איש, אישה אישה בקרב האלפים שתמכו בהם.

דף חדש אומנם נפתח אבל הוא צריך להמשיך את הדף הקודם כי בית בונים על יסודות, וכדברי השיר "מותר לכעוס, אך בזהירות לא להרוס..." ולכן אם זוהי החלטתו של היו"ר בנט המגובה באנשי מקצוע בתחום הפרסום והפוליטיקה שכבר עמדו במבחן התוצאה בבחירות לכנסת ה- 19 ,מן הראוי שנתמוך בה ונגייס את כל הכוחות בכדי שבקרב מקבלי ההחלטות על גורל המדינה תשב מפלגה גדולה שתאבק בחזיתות הקיומיות של המדינה- בטחון, כלכלה ובעיקר החינוך לערכים של עם ישראל על פי תורת ישראל בארץ ישראל.

וחוץ מזה בינינו, אף אחד לא נולד חבר כנסת... ולא חסרים חברי כנסת מכהנים משלל מפלגות שנוכחותם במשכן מהווה בזיון למדינת ישראל... ומה כן חשוב? להיות אדם ישר, לדבוק בערכים ובמטרה, לעבוד קשה בצניעות ובענווה, לא לשכוח מאיפה באת ולהישאר בקשר..

וכפי שאמרו רבותינו- איזהו המכובד? המכבד את הבריות.