כרגיל, היהודים אשמים
כרגיל, היהודים אשמים

כדאי לשמוע את מכלול דברי השגריר שפירו בכנס ה־INSS, משום שהסטירה בפנינו ביום שבו קברנו את דפנה מאיר הי"ד שובצה בנאום מלא השתבחות עצמית על הישגיה המדהימים של "המנהיגות האמריקנית בעולם". העיסקה עם איראן "עושה את כולנו בטוחים יותר". אשרי המאמין. וכבר אמר מלך ישראל, "אל יתהלל חוגר כמפתח". 

הוא שיבח את מדיניות ארה"ב בסוריה ובעיראק שתביס את דאעש. ספר זאת למאות אלפי הסורים שנרצחו, למיליונים שנעקרו, לנשים שנאנסו ונמכרו, לנוצרים שאולצו להמיר דתם. לדגם המנהיגות העולמית הזה כיוון השגריר שפירו? 

באמצע, הבונבון: ממשל אובאמה מודאג "ממדיניות ההתנחלות", מה אתם יודעים, "מספר מאחזים הפכו חוקיים" למרות שארה"ב התנגדה. הוא התכוון לגוש עציון! ו"לעיתים נדמה שלישראל יש שני תקנים לאכיפת חוק - ליהודים ולפלשתינים". אם נדמה לך שישראל נוהגת מדיניות אפרטהייד, אמור בגלוי, כי זאת המשמעות החמורה של דבריך. חלקים בשמאל הישראלי והאמריקני כבר חצו את הקו הזה. 

שפירו חזר ושאל, מה האסטרטגיה של ישראל (להכיל בינתיים את הסכסוך ולהעמיק שורשים בנחלת אבותינו. תודה ששאלת). האם הוא יכול לומר מה האסטרטגיה של ארה"ב? מזכיר המדינה קרי ביקר פה אלף פעם והעלה חרס בידו. רצונכם שנפקיר את לב ארצנו לישות חלשה שתיפול טרף למטורפי האיסלאם למיניהם? 

גם אירופה התפנתה לרגע מבעיותיה האקוטיות עם מיליוני המוסלמים בקרבה, והכריזה על סלקציה בין ישראל בגבולות אושוויץ לבין אדמות המולדת העתיקה של היהודים, שבתוכן נולדה גם הנצרות, שראשוניה היו מתנחלים יהודים. אבל אירופה רגילה בסימון יהודים. הפלשתינים לא צריכים להתאמץ; הן בנאום השגריר האמריקני והן במעשי האיחוד האירופי נמצאת הנחת היסוד הקבועה: ישראל אשמה בכישלון המו"מ (בנוסח העתיק: היהודים אשמים). פעם אחר פעם מטפלים האמריקנים והאירופאים בסכסוך הישראלי־ערבי בכלים רציונליים הלקוחים מאסכולת החשיבה הסיבתית. אבל אנחנו במזרח התיכון, ערש הציביליזציה העולמית - פה חושבים אחרת לגמרי. הדבר השווה היחיד הוא שנאת היהודים.  

אדוני השגריר, אנא הודע למזכיר המדינה שהמנדט הבריטי על פלשתינה הסתיים לפני יותר מ־67 שנה והספר הלבן הוא כיום מושג ארכיוני, עדות לניסיון העולם (כולל ארה"ב דאז) לעצור את שיבת ציון. התיישבות היהודים ברחבי מולדתם אינה הבעיה; היא הפתרון. ביום שתבינו זאת, גם העולם יהיה בטוח יותר. 

מתוך "ישראל היום"