וכתתו חרבותם לְעֵטִים וחניתותיהם לִמְזַמְרוֹת
וכתתו חרבותם לְעֵטִים וחניתותיהם לִמְזַמְרוֹת

ה"קולטור - קאמף"- מלחמת התרבות - או אולי האי-תרבות ניטשת במלא עוזה. מאיירים, אנשי תקשורת, עתונאים (או פסבדו עתונאים) זמרים וזמרות למיניהם מכל קצווי הקשת הימין והשמאל מתעלים על עצמם ב"שדה הקרב".

החרבות הפכו לעטים והחניתות למזמרות או מזמרים. בינות לכל אלו מרקד השטן ואין איש יוצא להרגיע את המצב כי כל אחד אוחז באמיתות שלו. כפׁעַל יוצא, יוצאים פּוֹעֲלִים שכירי יום שהפכו לשכירי חרב, ודוקרים בסכין או מכים בגרזן חייל בחופשה או מאבטח - שהוא מכיר - החוזר מאוחר בלילה לביתו ממשמרת במסגרת מערכת האבטחה בעיר. שלא נדבר על החוכא ואיטלולא של גילאי המחבלים שבכלל מגיעים לאבסורדים בלתי נתפשים. שערוריה!

מצב זה הוא השתקפות ישירה מאמירות ומאמרים בלתי אחראים של כותבי עתים או עתונאים מהז'אנר של התקשורת העויינת. לראות את אושרת קוטלר המשווה את מוטק'ה ורבקל'ה הפליטים היהודים מאירופה לפליטים מעזה או עמירה הס מלהזכיר, או גדעון לוי הצועק ככרוכיא על הכיבוש ועל ה"רעים לטייס"? הרי הם ודומיהם וחבריהם מלבים את האש הזאת נגד העם היושב בציון. ועוד מה? מדוע הם וכיוצא בהם מקבלים במה במסגרת ראיונות בתקשורת מול חברי כנסת ואישורי יציאה מהארץ ללכת ולהשמיץ את המדינה שלהם? לעתים דומה כי הם בעצמם מנותקים מעצמם. כל זאת בלי להזכיר את גדודי האנרכיסטים שמצאו להם עילה לנגח בשומרי חוק.  מגוחך!

במקום להקצות משאבים לחיזוק התודעה היהודית הציונית כולל דברי ימי ישראל, ההתישבות והאתגרים מאז יהושע בן נון בקרב הנוער בכל השכבות דואגים לבריאות מחבלים. לא מתקבל על הדעת בכל קנה מידה. בינתיים פרחה לה התעשיה האנטי ציונית בכל העולם כולל הארגונים שכבר ידועים בארץ ובחו"ל כמו ג'יי סטריט השוללים את קיומה של מדינת ישראל היהודית או בכלל. מחד גיסא, לא חסרים אנשי דיעה ומעש בחו"ל עם נסיון צבאי וחינוכי למלא תפקידים כאלה – אפילו באופן זמני. מאידך גיסא, למה שמשרד החוץ לא יעבה את מערך ההסברה בחו"ל בגיוסי צוערי משרד החוץ או מרצים מתאימים לנושאים האלה? וכי עדיף המצב ש"שגרירי השמאל" ימצאו דרכם לתקשורת בחו"ל? ועל כל אלה בכה הנביא "הַצֳרִי אֵין בְּגִלְעָד אִם רֹפֵא אֵין שָׁם כִּי מַדּוּעַ לֹא עָלְתָה אֲרֻכַת בַּת עַמִּי. (ירמיהו ח:כב). מתמיה מאד!

חוסר ההבנה בקרב תלמידים בבתי ספר יהודים בעולם בנחיצותה של מדינת יהודית מעורר דאגה עמוקה. אין כאן הכוונה לחסידויות סאטמר או אחרות שרואים  ב"מדינה" כבעיה בעם היהודי. הבעיה היא שתלמידים רבים מהזרם המרכזי לא מזדהים עם הנושא ומכאן להזדהות עם נושאי כמו "אפליה ואפרטהייד" הדרך מאד קצרה. הרי כל תלמיד שיודע קצת על הסטוריה עולמית וכללית מודע לתסבוכת של דרום אפריקה עד ימיו של נלסון מנדלה. הלעטה ישירה או עקיפה של ה"סכסוך במזרח התיכון" בצורה מעוותת נופלת על קרקע פוריה מאד. איפה לימודי התנ"ך? איפה לימודי ההסטוריה? ובעיקר.. איפה לימודי העברית התקנית? בספרים שיצאו לאחרונה ביבשת אמריקה ראינו "באוצר המלים" המתלווה לספרי הלימוד מילים כמו:"יאללה, ביי! ומסתלבט". למה לא? ממש מגניב! "

בינתיים, ה"עתונאים" שלנו הנ"ל, מוצאים לנכון להשמיץ ולאתגר את התקשורת בכל דרך אפשרית. ולהלך על החבל הדק בין חופש הביטוי לחופש השיסוי. למזלנו, פה ושם ישנן אי אלו נקודות אור נקודתיות, בעתונות או ברשתות החברתיות על בעיה חברתית זו או אחרת. פינה קטנה להתבוללות 50,000 בנות יהודיות לתוך המגזר הערבי עם אינספור סיפורי זוועה ובלהה על הקורות אותן בדרך לשם ובחזרה. סרטון קטן על חמלה ורחמים של חייל בעמדת שמירה על ילד ערבי רעב או חלוקת המנה הצבאית עם אותה משפחה ערבית. אבל על הילדה הבהירה ממשפחת תמימי ומשפחתה המתגרה בחיילי צהל שמע, ראה ויודע אפילו מצחצח הנעליים של העיירה בלוף (יש כזאת) בצפון מרכז דורבן בדרום אפריקה.

בד בבד עם הצגת האמת היהודית הזאת יש ומעלים לרשת את מר גורלם של ילדים צלובים ושחוטים במדינות השכנות או של ילדות מנוצלות בצורות שאי אפשר לתאר. בין תאורים על מעשי אונס שוד לאור היום וביזה בחלקים מצרפת כשברקע צעקת התושבים, עולים גם צילומים וסרטונים כאילו לקוחים ממרתפי האינקוויזציה או מסעות הצלב לפני אלף שנה.  

מי לא ראה שרק לאחרונה עלתה לרשת תמונה של העיר חומס בסוריה על חורבותיה והריסותיה עם הכיתוב: זאת לא מלחמת העולם השניה זאת העיר חומס 2016? הצעקה הנוראה והמרה היוצאת מלבבות הרבבות והמליונים ברחבי תבל נופלת על אזנים אטומות! העיוות הנוראי של הפסוק בישעיה "...וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת, לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" מקבל צורה אחרת: וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְעֵטִים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לִמְזַמְרוֹת או אפילו מְזַמְרִים, גוֹי אֶל-גּוֹי יִשָּׂא חֶרֶב ואת בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם יְלֵמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. אנשי הכתב והמכתב בשירות הטרור, המזמרים והמזמרות בשירות האויב והא לך מתכון להמשך מעשי האיבה.

נקוה באמת שכמו תמיד, הקול השפוי מנצח. אפנת ה"קולטור - קאמף" המכוערת שאת ראשה הרימה לשעתה תדעך עם ההתפקחות. קרן פורד הפסיקה להזרים תרומות. העכברים חוזרים למחילותיהם ואנשי הרעש נשחקים בשאון ההמולה. נשאר רק לחזק את השורות אצלנו ולעמוד על משמרתנו ובעזרת ה' תזרח לנו שמש ברכה ומרפא בכנפיה. אמן