חרגו מזמן מגבולות השיח המותר
חרגו מזמן מגבולות השיח המותר

תנועת החרם העולמית BDS, מעבר להיותה פועלת כנגד מדינת ישראל בשלל תחומים, וכזאת שהפכה למוקצית מחמת מיאוס, גם בקרב אנשי שמאל  מובהקים, מעבר לכל אלה מדובר בתנועה שמסמלת שליליות ושימוש ברוע בכדי לשנות מציאות.

השליליות שלה לא מתבטאת דווקא בפעולות החרם בהן היא משתמשת, פעולות נגד השקעות בישראל ובעד סנקציות נגדה, השליליות שלה באה לידי ביטוי בכך שהיא פועלת מתוך שליחת חיצי רעל המלווים בפופוליזם בתיבול של רוע ורטוריקת שטנה.

עיקר פעילותה של תנועת ה-BDS היא במישור השלילי ולא כאלטרנטיבה בונה. בצורה כזו לא יוצרים מציאות טובה יותר, אלא מצמיחים אנטישמיות שבדור הנוכחי נשענת על פעילות דמונית מתמשכת כנגד מדינת ישראל. טוב אמיתי מתקיים מתוך רצון לייצר חברה טובה ותקינה יותר ולא באמצעות נידוי ודחיקת אנשים לשוליים והוצאתם מרשות ה"מותרים" על מנת להפכם לחלק מקבוצת ה"אסורים".

תנועת ה-BDS משתמשת במילים כדי לייצר מציאות מעוותת, אך משתמשת בעיקר ברטוריקה שלילית כדי להוציא את מדינת ישראל מהקונצנזוס הבין-לאומי.

איני רוצה לייעץ כמובן ל-BDS , אך הייתה להם אפשרות לקדם את האג'נדה שלהם בדרכים שונות. אתם חושבים שמדינת ישראל טועה? מותר לכם לחלוק על מדיניותה. השתמשו במילים ובדיבור בכדי ליצור מציאות טובה יותר, השקיעו את מרצכם בסיוע לחלש והמוחלש, לשיטתכם. נסו לייצר שיח בין קבוצות, שיח מכבד, רציני. קחו את הדיבור והשתמשו בו למטרה שלשמה הוא קיים.

בחברה אוניברסלית מתוקנת הדיבור השלילי הוא שצריך להיות המוחרם מחמת מיאוס. אסור לנו שתנועת ה-BDS תקבל לגיטימיות רחבה ולא בשל הביקורת נגד ממשלת ישראל- להיפך, ביקורת אמיתית ונקייה מאינטרסים טוב שתשמע בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון מן הראוי שתקבל מקום של כבוד על מנת לייצר מערכת איזונים ובלמים בריאה בכל הנוגע לפעולותיה עם זה, כאשר פעילות הארגון מדיפה ניחוחות אנטישימיים מובהקים, ומתנהלת בצורה דורסנית ומכוערת ללא אחיזה במציאות ובנסיבות הקיימות במציאות הפוליטית באזורנו- אזי הרי שמדובר בתנועה שמזמן כבר חרגה מגבולות השיח הפוליטי הלגיטימי.