קצרים על אקטואליה
קצרים על אקטואליה

פשרה בסערת יגאל לוינשטיין

הרב יגאל יימנע מכל התבטאות. ויסתפק בשיעורי תורה- מצונזרים- בתוך בית המדרש. לעומתו, סגן אלוף יגאל יקבל – ואפילו יתבקש- להביע את דעתו בכל נושא שעל סדר היום. כנדרש מקציני צה"ל.

אגב, כל הסערה חסרת בסיס. במילון אבן שושן קיימת הגדרה ברורה: סוטה-סר, זז מן הדרך המקובלת. תכניתך סוטה מן המסגרת שנקבעה.  מה לא נכון בעברית של הרב הקצין? ולמה בתקשורת וגם בפוליטיקה לא לומדים עברית?

אלא שלתקשורת יש מילון אחר, כפי שנראה להלן.

המצעד בירושלים

עם ביטול המצעד המיליטריסטי (שלא לומר הפאשיסטי) של צה"ל בירושלים, ביום העצמאות, שהוא יום של גאווה גדולה לעם ישראל, נותרנו עם מצעד עצוב בעיר הבירה, היא עיר הקודש.

בשולי המצעד כדאי לזכור את אי קיום צו בית המשפט לעליית יהודים להר הבית, בתירוץ המשטרתי של חוסר כוח אדם. ומי יכול לשכוח את התקשורת שיצאה מכליה בכל הפגנה או מצעד של תומכי ארץ ישראל השלמה, עקב הקצאת כוחות ביטחון על חשבון הביטחון הכללי, על חשבון משפחות השוטרים בהפגנות חרדים, על חשבון משאבים למטרות חשובות יותר. (לדבריהם, כמובן).

ולפתע, שקט. מצעד שמטיל על המשטרה משימה בלתי חיונית הגוזלת מאות שוטרים ומיליוני שקלים, עובר בשקט מוחלט בנושאים הללו. האם השר, הממשלה ובעיקר התקשורת מוכנים להסביר לנו מה קורה כאן? יש כבר שלום וביטחון בארץ שאינה זקוקה לכוחות הביטחון?

מילון גלי צה"ל

בתגובת גלי צה"ל, לשערוריית הבאת  "יצירותיו"  של מחמוד דרוויש – הקניבל האוכל את בשר חיילי צה"ל , זה שלא רוצה כל שריד של יהודים בארץ ישראל- הם הסבירו שבסדרה הזאת הרצו גם על כתבי הרב קוק וז'בוטינסקי. ואת שיריו העמידו בשורת "מגש הכסף" של אלתרמן.  השוואות מדהימות. הסדרה, אגב, מוגדרת "טקסטים מכוננים של הישראליות".

אז אולי כדאי לשדר גם שורות של שקספיר מ"היהודי שיילוק". טקסטים של "היהודי זיס" ואת דעתו של דוסטויבסקי על היהודים.

שתי מדינות לשני עמים

מזכיר הליגה הערבית הזהיר את ישראל- לאחר פיגוע הדמים של האפגני, איש דעאש, ברכבת בגרמניה- שאם היא רוצה למנוע מהגיהינום להגיע אליה, עליה לנהל מו"מ על מדינת טרור שבסופו תקום בתוך שטחה.   אולי כדאי ליישם את עקרון שתי המדינות בגרמניה (כבר יש למעלה ממיליון מוסלמים) , בצרפת ובכלל בכל העולם. לאור הניסיון שהם יצברו שם, נוכל לשקול פתרונות טובים הרבה יותר.

ושאלה קטנה. אם כל ההתחנפות למוסלמים לא מנעה את הגעת הגיהינום אליהם, למה לאמץ את השיטה  הרעה הזאת.

מילון גלי צה"ל

בתגובת גלי צה"ל, לשערוריית הבאת  מחמוד דרוויש – הקניבל האוכל את בשר חיילי צה"ל , זה שלא רוצה כל שריד של יהודים בארץ ישראל- הם הסבירו שבסדרה הזאת הרצו גם על כתבי הרב קוק וז'בוטינסקי. השוואה מדהימה. הסדרה, אגב, מוגדרת "טקסטים מכוננים של הישראליות". ואולי כדאי לשדר גם שורות של שקספיר מ"היהודי שיילוק".

שמות חדשים בצרפת

ועדת השמות בצרפת – זו הישות המדינית שתמכה בהחלפת שמו של "הר הבית" היהודי לחראם אל שריף המוסלמי- נערכים להדגמת עולם העתיד. ככר הבסטיליה תקרא ככר הקוראן. מגדל אייפל, ישתנה למגדל אל בוראק. ולכל נשיא יתווסף התואר: עבד למוחמד.

אגב, מסר קטן לאיחוד האירופי

לו לא הייתם נלחמים בשחיטה היהודית, וב"ברית" של היהודים, היה לכם זמן וראש להילחם באלו השוחטים בני אדם.

טראמפ- האגדה

הבחירות בארצות הברית יכולות לבסס את הפרוטוקולים- המזויפים- של זקני ציון. למועמד הרפובליקני יש נכד יהודי, מבתו שהתגיירה. למועמדת הדמוקרטית יש נכד שיגדל כרפורמי לבת שרוצה להימנות עם העם היהודי. המועמד השלישי, עד הרגע האחרון, הוא יהודי על פי ההלכה.

מכל מקום, אנו חוזים בטראמפ, שהצליח למרות הקשיים שהניחו לפניו בכל המסלול. הוא היה נחרץ כנגד כל הסיכויים וזכה. גם אם לא יזכה בנשיאות, האיש כבר ראוי להערכה עמוקה על העקשנות שהשתלמה. גם אם לא ייבחר לנשיא.