מכה ומדינה
מכה ומדינה

השגריר דני דנון מצטייר כרב עשייה ובעל מקוריות ותושייה. ואשמח אם ישקול העלאת הצעה באו"ם, שיכולה להיות קלף מנצח במשחק המוזר שאונסק"ו והליצנים המובילים אותה משחקים עם העולם ועם העובדות ההיסטוריות.

ובכן, המוסלמים מתהדרים תמיד בהסכם שמוחמד עשה עם היהודים במכה ומדינה, לפיו תהיה "הודנה" עימם ולכן פסק המאבק ביניהם. הם גם נהנים מהפרת ההסכם על ידו, שהביא לרציחתם הגזענית בעליל. משמע, שהם מודים שטרם היות האסלאם כבר היו שם שבטים יהודיים חזקים. אולי אפילו ממלכה קטנה. ישות כלשהי, ובעיקר יהודים חיים, שמוחמד ואנשיו רצחו ומסתבר שגם אסלמו את הנותרים. רק לאחר מכן גיבש מוחמד את עיקרי האסלאם.

מסקנה פשוטה היא כי היהודים, כציבור מזוהה, קדמו שם לאסלאם. (אגב, גם בארץ ישראל היו יהודים, על מקדשם ומדינתם, כאלפיים שנה טרם היווצרות האסלאם) וממילא יש לעם היהודי בסיס רחב, עובדתי, חוקי, מוסרי ואנושי לדרוש בעלות על אדמותיו. ואין לי ספק שחכמי האסלאם  הרואים עצמם כדורשי צדק, יתעשתו ויעשו צדק היסטורי. אגב, אני מניח שעל הבסיס הזה גם השמאל היהודי יסכים לחילופי אדמות. במקביל יסכים הימין לוותר על המדבר הסעודי ויבוא שלום היסטורי סוף סוף. שיתבסס על שתי מדינות שכבר קיימות וגם זכות השיבה תקבל איזושהי משמעות.

בהקשר הזה כדאי להזכיר גם סיפור מעניין מהמו"מ על שביתת נשק בין ישראל לסוריה לאחר מלחמת העצמאות. הסורים דרשו  ש...חיפה תימסר לידיהם. אפילו נציג האו"ם בוועדה התעצבן והמו"מ נתקע לכמה ימים. בסופו של דבר הנציג הישראלי הסכים בתנאי מקביל. שדמשק תימסר לידי ישראל. הסורי חייך, וביטל את דרישתו. לשאלת איש האו"ם הכועס, על מה ולמה דרש דרישה מוזרה כזאת וגם בזבז זמן יקר, השיב הסורי: מה יש, אסור לרצות? אסור לנסות?

אלא שאין חדש תחת השמש. ולמשל, ניזכר בשירו הידוע של נתן אלתרמן המבריק. ונסתפק בציטוטים מקוצרים. השיר נקרא "ארץ ערבית". והוא מתוך "הטור השביעי". פורסם כתגובה לגילוי דעת האומר: "פלשתינה היא ארץ ערבית ואין לזרים כל חלק בה".

לילה צח...ממרום כוכבי ליל ערביים נוצצים עלי ארץ ערבית.

על העיר השוקטת אל קודס, שחנה בה המלך דאוד.

העיר אל חליל, עיר קברו של האב אברהים. אברהים שהוליד את אסחק.

מימי הנהר אל אורדון, שיעקוב (בית דגושה) במקלו עברו

על הריה של ארץ ערבית, אשר מוסה ראה מרחוק.

לסיום רציתי להזכיר למוסלמים שהם כבר שלטו באירופה. עד וינה מזה, ובספרד מזה. אז רצוי שיוכיחו בפועל לנציגים האירופיים באו"ם ומוסדותיו, שהם רציניים בכוונותיהם גם שם.