דוברי השמאל הקיצוני יותר והקיצוני פחות ממשיכים מצד אחד להסית ומצד שני להאשים את יריביהם בהסתה, בלי שיסתכלו במראה ובלי שייטלו קורה מבין עיניהם.

כבכל שנה, צביעותם מרקיעה שחקים בימים שבין התאריך הלועזי לבין התאריך העברי של רצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין. הם עושים זאת בהפגנה הפוליטית השנתית מעל המרפסת בכיכר, והם עושים זאת בטקס האזכרה בכנסת. הם עושים זאת על כל גבעה גבוהה ומול כל מיקרופון רענן, וחוזרים על השקרים שכבר היו לזרא.

המרפסת בכיכר

כך, למשל, הם נוהגים להאשים שאנשי ימין רמזו שגורלם של רבין ואשתו יהיה כמו גורלו של מוסוליני. אבל, כאשר הם שוב ושוב מפנים את תשומת הלב ל"נואמים מעל המרפסת בכיכר", כל כוונתם היא להשוות את מנהיגי הימין בכלל, ואת ראש הממשלה נתניהו בפרט, לרודן מוסוליני. במלים אחרות: התרת דמו של נתניהו. מדוע המרפסת בכיכר רבין (לשעבר, כיכר מלכי ישראל) היא כשרה ואילו המרפסת בכיכר ציון היא פסולה?

תמונות של רבין במדי אס. אס.

כך, למשל, הם חוזרים על השקר כאילו הימין הוא שהפיץ תמונות של רבין במדי אס. אס. הרצוג ומרעיו יודעים שאותן תמונות הופצו על-ידי סוכן שב"כ, אבל המטרה – הסתה נגד ראש ממשלה מכהן שנבחר באופן דמוקרטי – מקדשת את האמצעים. ככה זה היה מאז ומתמיד בשמאל. לא מיותר להזכיר למסיתים משמאל שהשר הממונה על השב"כ באותו יום מר ונמהר היה ..... ראש הממשלה רבין.

מי הפיק תועלת מן הרצח הפוליטי

בדיון המיוחד בכנסת ביום השנה ה- 21 לרצח רבין, מי ששברה את שיאי ההסתה, השקר והחוצפה היתה יו"ר מרצ, זהבה גלאון. בין שאר דברי ההתלהמות שלה היא הטיחה כלפי ראש הממשלה נתניהו: "אין אף אחד בעולם שהרוויח מרצח רבין כמוך. זה היה רצח מושלם ומשתלם. אתה חייב את הקיום הפוליטי שלך לרצח ... יסודותיו של השלטון שלך נטועים בדם רבין המנוח".

על רקע השתלחות זו והסתה זו חובה לפרט ולהזכיר מה בדיוק היתה המציאות הפוליטית באותם ימים סוערים. הסקרים בקיץ ובסתיו של 1995 העניקו לנתניהו יתרון מול רבין בבחירות שנועדו להיערך ב- 1996. הרצח הפוליטי שהתרחש לפני 21 שנים גרם שלוש תוצאות פוליטיות מיידיות ומשמעותיות:

פרס נעשה ראש ממשלה.

היתרון של נתניהו בסקרים נמחק לחלוטין והוא פיגר בעשרות אחוזים אחרי פרס.

פרס נענה לעצות להקדים את בחירות 1996 כדי להפיק תועלת פוליטית מהלם הרצח הפוליטי.

כלומר, לתשומת הלב של זהבה גלאון ומרעיה בשמאל הקיצוני המתלהם:

בנימין נתניהו לא הרוויח מרצח רבין, בניגוד לטענה המרושעת של גלאון.

הרצח לא היה מושלם ומשתלם מבחינתו של בנימין נתניהו, בניגוד לטענה הנבזית של גלאון.

לא יסודות השלטון של נתניהו היו נטועים בדם רבין המנוח. ההפך הוא הנכון: היו מי שניסו לגרום לשמעון פרס לרקוד על הדם. רק בנס פרס נכשל בבחירות 1996, שהוקדמו כדי להרוויח רווח פוליטי מהלם הרצח הפוליטי.

עד היום, 23 שנים אחרי הרפתקת אוסלו, לא התנצלו מנהיגי השמאל על מחדל אוסלו ועל תוצאתו, מלחמת אוסלו. עד היום, 21 שנים אחרי הרצח הנורא, לא הפסיקו מנהיגי השמאל להאשים את הימין בהסתה וברצח. עד מתי?!