זה אותו נתניהו
זה אותו נתניהו

בהרבה תכונות אנושיות מצטיין בנימין נתניהו. אולם אמירת האמת והאומץ לעמוד על קיומה מעולם לא היו מאותן תכונות.

כמות התירוצים השקריים בהם הוא משתמש על-מנת להמנע מלפעול ומלעשות פעם אחר פעם מרקיעה שחקים. התופעה הזו נובעת תמיד מאותה סיבה, שבגללה מעולם לא פעל ולא עשה את מה שהיה מתחייב מדיבוריו הגבוהים (בדיבור הוא אכן מוכשר מאד).

בעניין עמונה, הוא מזהיר שבג"ץ יפסול את החוק, כשהוא מבין שזה לא עובד, הוא מזהיר שקלינטון תעביר החלטה חמורה באו"ם, כששגריר ארה"ב בישראל אומר שזה לא יקרה, הוא מזהיר מהחלטה של ביה"ד בהאג, ומחר הוא כבר יסביר שזה יהרוס את הקשר עם הממשל ה"ידידותי" של טראמפ.

הרבה תירוצים מופרכים על-ידי הקוסם נתניהו, והכל כדי לכסות על הבעיה האמיתית. בעיה זו אין מקורה בחו"ל, היא כאן בארץ. ולא מדובר באופוזיציה או בתקשורת או בבג"ץ. הכל מתחיל ונגמר בבנימין נתניהו ובאישיות שלו. קיים אצלו פחד בסיסי עמוק ומשתק, ולכן לא בנה אף ישוב במהלך כהונתו, לכן ממשלתו מקפיאה במשך שנים את ההתיישבות ואת הבניה, אפילו בירושלים.

ולכן, לצערי, רק איום ממשי שיפחיד אותו אף יותר עשוי לפעול בכיוון החיובי. כך זה עבד בהר חומה ובמעלה הזיתים, שהם שני הדברים הטובים היחידים שנעשו במשך כל שלטון נתניהו. וזה קרה רק בגלל שחבורת ח"כים בראשות מיכאל קליינר אנסו אותו לפעול, אחרת היו מפילים אותו.

תשאלו אותי האם בעמונה השיטה הזו תעבוד? הכל למעשה תלוי בבנט, ולכן אינני כל-כך אופטימי, כי אצל בנט יש פחות אמונה, אידאולוגיה וניסיון פוליטי מאשר אצל קליינר.

כי הבית היהודי (בעלי הגנים המפד"לניקים) תמיד היו חלשים כשצריך לוותר על כיסא בשביל עיקרון. בגללם לא נעצרה הנסיגה בסיני וחבל ימית נחרב, בגללם שרון הצליח להחריב את גוש קטיף, שהרי לו עזבו את הממשלה בזמן, גוש קטיף היה קיים עד היום, וטילים לא היו נופלים על הדרום.

מה שנשאר זה העוצמה של התושבים, שעד עכשיו אכן משדרים עוצמה. הם יכנסו למאבק חזק ויגרמו לסחרור של הבית היהודי, ששם אולי יבינו  שבמידה ועמונה תהרס, הם יאבדו הרבה תמיכה, וגם  הממשלה תיפול, כך שיצאו קרחים מכאן ומכאן - גם ח"ו עמונה תהרס, גם הממשלה תיפול והם יאבדו את משרותיהם, וגם הציבור ישלם להם בקלפי. ואם על חורבן עמונה עוד היו מבליגים, על איום איבוד המשרות הם יאבקו בחרוף נפש. הבה נקווה...