אוסלו 2 – נתניהו וג’ייסון?
אוסלו 2 – נתניהו וג’ייסון?

תהליך "אוסלו 2" של נתניהו וג’ייסון גרינבלט תופס תאוצה. ד”ר דורי גולד, נאמנו של ראש הממשלה, חשף השבוע את  המהות של מה שחייבים כבר לכנות כ”אוסלו 2”: קידום מיידי  של מאמץ בינלאומי מסיבי לבנות לפלשתינים באיזור יהודה ושומרון.

כך עולה ממאמר שכתב דורי גולד לעיתון הג’רוסלם פוסט - עיתון שלקח על עצמו באופן מוצהר לקדם מדיניות של וויתורים ישראליים.

בדיעבד אפשר לראות שמטרה זו של "קידום הבנייה הערבית" דוהרת קדימה זמן רב. פשוט לא נפל לנו האסימון.  השבוע אושרו 14  אלף יחידות דיור  פלשתיניות ליד כפר סבא – באיזור סי (בנט, חוטובלי ושקד מגנים. יריב לוין דורש לבחון מחדש את כל ההחלטה).

אחמד טיבי מאיים שיהיו עוד כאלה החלטות, למשל בבירת הטרור שכם, ואין לי שום ספק שאחמד טיבי צודק לחלוטין כי איתו מדברים הגורמים המדיניים ואיתנו לא. 

לפני פחות מחודש, אושרו 20 אלף יחידות דיור פלשתיניות באיזור סי -  ביום 21.5.17, יום לפני ביקור טראמפ.  לפני 8 חודשים – עוד אישורי בנייה לפלשתינים.  כמות האישורים הוסתרה מהציבור (עד היום) "כדי להימנע מלחצים מצד המתנחלים" – כך לפי דיווח של עיתון הארץ.

בשנת 2014, נתניהו הסכים לאשר כביש-גישה בשטח סי - לעיר פלשתינית בת 40 אלף תושבים. ו כבר ב-2013, נתניהו מסר בשקט  שטח באיזור סי, בגודל של עיר שלמה, לשימוש פלשתיני. מדובר ב-20 אלף דונם - שטח העיר כפר-סבא כולה, למשל, הוא 14 אלף דונם. 

לשם השוואה – נתניהו גאה בכך שהוא בנה בממוצע, כל שנה,  רק 1500 בתים לשנה למתיישבים יהודים.  לא 14 אלף, לא 20 אלף, בטח לא 34 אלף...נתניהו התפאר (באנגלית כדי שלא נשמע) שהבנייה היהודית שלו היא פחות ממה שבנו קודמיו (שרון, אולמרט, ואהוד ברק) ליהודים.

ראש מועצה-איזורית שומרון מזהיר במפורש: בנייה ערבית מסיבית ביהודה ושומרון היא מסירות שטחים לכל הדבר! אך השרים והח”כים יתאמצו לבלום את הסכנה רק אם ישמעו זעקות שבר רבות מהציבור (מאיתנו!).

מה עושים? המלצתי? שימרו על ילדיכם וארצכם, קחו את המקלדת ליד ופנו ברשתות החברתיות לנבחרי הציבור. עלינו לשאול את השרים וחברי הכנסת: השתגעתם? האם באמת אינכם מבינים את המשמעות, כשהפלשתינים דורשים לבנות ולהתפתח דווקא באיזור סי -- שחולש על ירושלים, תל-אביב ונמל-תעופה בן-גוריון?? עד מתי תימשך שתיקתכם?

וגם אותם ח”כים האמיצים והמסורים שעושים במקום לשתוק (כמו בנט, חוטובלי, לוין, רגב, שקד) כנראה עוד לא עשו מספיק. כי  האישורים הרשמיים והלא-רשמיים לבנייה הפלשתינית המטורפת שמנפיקים כמעט מדי שבוע – טרם בוטלו.

האם נתניהו וג’ייסון גרינבלט דוחפים את מדינת ישראל, מבלי משים, לתהום? מי יעצור בעדם? מי מתוך 120 אנשי הכנסת הגדולה יקומו ויהיו גיבורי העם?