וונדר-וומן
וונדר-וומן

בשבוע שעבר קיבלתי שיחת-טלפון מפתיעה ביותר מבוב, חבר ותיק שלי מימי הוליווד. כבר כמה שנים שלא היינו בקשר. תהיתי, מדוע הקדוש-ברוך הוא הביא את בוב להתקשר אלי דווקא עכשיו.

מזל טוב! – ברך אותי בוב.

על מה? – שאלתי אותי.

הכוכבת הגדולה ביותר בהוליווד היא ישראלית.

מי? שאלתי.

גל גדות, שמשחקת בסרט "וונדר-וומן"..."

ההתרגשות והגאווה שלו על כך שישראלית הגיע לפסגת הוליווד הייתה כשלעצמה קידוש-השם. העובדה שישראלית מגלמת תפקיד של גיבורת-על המגיעה בכדי להגן על העולם היא קידוש-השם גדול אף יותר, מאחר ובחיים האמיתיים התפקיד הקדוש של הבאת גאולה לפלנטה הבלתי-צודקת ושסועת המלחמות אכן מיועד לעם ישראל.

אומות העולם, בתת-ההכרה שלהן, מודעות לשליחות הגאולה של עם ישראל, וברובד עמוק יותר הסרט "וונדר-וומן" והכוכבת הישראלית שבמרכזו מזכירות להם את האמת הקדושה הזו, באופן הדומה לכך שהאמונה שלהם ב"משיח" שלהם סוללת את הדרך, כדברי הרמב"ן, לכך שיקבלו בעתיד את המשיח הישראלי מבית דוד, שיבוא במהרה בימינו. זוהי גם הסיבה לכך שמדינות ערב מסרבות להקרין את הסרט, שבו מי שגואלת את העולם היא שחקנית ישראלית ולא אחד מנביאי האסלאם.

האם צפית בסרט? – שאלתי אותו.

טרם – השיב – אני מתכנן לצפות בו עם הבנות שלי.

בוב הינו יהודי הנשוי לאשה שאינה יהודייה. על אף שבנותיו אינן יהודיות, הוא אמר להן כי הן יהודיות. תודה לא-ל על כך שנחסך ממני להגיע למצב כזה! אני סמוך ובטוח כי אילו הייתי נשאר בהוליווד הייתי גם אני נשוי ללא-יהודייה. רחמנות על היהודים האמריקנים!

עשה לי טובה – ביקשתי – לאחר שתצפה בסרט, ספר לי האם הופיעו בו סמלים נוצריים.

לְמה כוונתך? – שאל.

האם אתה זוכר את הסרט " Cool Hand Luke", שבסופו פול ניומן נורה?

כן....

כשהוא מוטל על הקרקע, גוסס, כהוא מחייך את חיוך ה- " Cool Hand Luke" שלו, רגליו ישרות וצמודות זו לזו וזרועותיו פשוטות לצדדים בתנוחה של ישו על הצלב. זוכר?

איך אוכל לשכוח?! – השיב – הרי צפינו בסרט הזה ביחד, פעמיים בזו אחר זו!

בוב ואני למדנו ביחד בבית-הספר לקולנוע שבאוניברסיטת ניו-יורק. לאחר מכן, שנינו עברנו להוליווד. הוא היה אחד המפיקים של סרט מצליח עם קלינט איסטווד ואילו אני מכרתי מספר תסריטים שהפכו לסרטים באורך-מלא. כשנכנסתי לעולם התשובה, הוא יצא מדעתו וניסה לשכנע אותי להישאר בהוליווד ולהמשיך בקריירה שלי.

כמה שנים מאוחר יותר, כשלמדתי תורה בבית-אל בתוכנית כולל לבעלי תשובה שיזם הרב אליעזר מלמד שליט"א, התקשרה אלי אמי מארצות הברית ואמרה לי: "יפה מאד שאתה לומד תורה, אבל אתה צריך גם להתפרנס". היא אמרה שהיא ואבי עומדים להגיע לירושלים לביקור בן עשרה ימים והודיעה לי כי היא מבקשת ממני שאסתגר בחדר-המלון במהלך ימי שהייתם בארץ ואכתוב שם תסריט להוליווד.

כמו ילד טוב, צייתי להוראותיה. התסריט שכתבתי באותם ימים התבסס על העלילה והדמויות של האגדה "הגיבן מנוטר-דאם" מאת ויקטור הוגו. את העלילה מיקמתי בעיר ניו-יורק, כשהגיבן שלי, דמוי גיבור-קומיקס, מקפץ מגורד-שחקים אחד למשנהו על מנת להציל את העיר ולהציל את העלמה במצוקה מידי הנבל קלוד פרולו. היה זה כעשור לפני שוולט דיסני החייה את הקלאסיקה של הוגו, לפני באטמן וספיידרמן ולפני שכל שאר גיבורי ספרי הקומיקס קמו לתחיה בסרטים מוצלחים. בכדי לשמח את אמי, התאמצתי לסיים את מלאכת כתיבת התסריט לפני שהורי עלו על טיסת אל-על בדרכם חזרה לארצות הברית. את התסריט שלחתי לחברי בוב בלוס-אנג'לס. הסוכן שלו מכר את התסריט ל"אולפני קארולקו" שהפיקו את סרטיהם המוקדמים של ארנולד שוורצניגר וסילבסטר סטאלון. הם רכשו אותו תמורת מיליון וחצי דולר, אבל מאחר והם פשטו את הרגל קיבלנו מהם רק את התשלום הראשון בסך מאתיים אלף דולר – סכום שהיה די והותר בכדי לאפשר לי להמשיך ללמוד תורה במשך עוד כמה שנים.  

הסיבה שביקשתי מבוב לבדוק האם בסרט "וונדר-וומן" מופיעים סמלים נוצריים הייתה בעקבות זה ששמתי לב שהמדליון אותו עונדת "וונדר-וומן" הוא בצורת כוכב, שתאורה ואפקטים מיוחדים יכולים להפוך אותו בקלות לצלב.

כעבור כמה ימים התקשר אלי בוב ודיווח לי כי אכן, בקרב הסופי, הא-ל המרושע של כוכב המאדים מנחית על וונדר-וומן מהלומה הרסנית שמותירה אותה שרועה על הקרקע בתנוחת צלב. לאחר מכן היא עולה בסערה השמימה, שם היא הופכת לצלב מחושמל בוער, בטרם היא שואטת בחזרה לכדור הארץ בכדי להשמיד את בן-הבלייעל המרושע.

את עלילת הסרט לפרטיה תוכלו למצוא בוויקיפדיה. בשיא הקיצור, "וונדר-וומן" מגיעה לעולם על מנת להגן על האנושות מפני פגעי מלחמת העולם הראשונה. יריבה, אַרֵס, אל המלחמה המיתולוגי, מתכנן להמיט חורבן על האנושות, כשהוא מצהיר כי כל בני-האנוש הם, מטבעם, מרושעים. לעומתו, וונדר-וומן מאמינה כי כוח האהבה – מסר הנצרות – מסוגל להתעלות על כל הרֵשע.

הרב קוק, בספרו "אורות" במאמרו "המלחמה" שנכתב בעיצומה של מלחמת העולם הראשונה, מסביר כי האלימות העולה על גדותיה ומרחץ-הדמים הנורא של המלחמה, הינם תולדה ישירה של הנצרות ושל תורותיה הבוגדניות. תורות אלה, המטיפות לאהבה, בעצם מדכאות את כל התשובות והאינסטינקטים הבסיסיים של האדם, במקום לטהר אותם, ובכך היא מביאה לידי התפרצות קטלנית. וכך כותב הרב קוק:

"הַכְּבִישָׁה הַמּוּסָרִית שֶׁעַל-פִּי הַתַּרְבּוּת הַחֹלוֹנִית, שֶׁשָּׁלְטָה הַרְבֵּה עַל הָעַמִּים, הֵעִיקָה עַל לִבָּם, וְהַרְבֵּה מִדּוֹת רָעוֹת, חֳלָיִים וְקִצְפוֹנוֹת, נִצְבְּרוּ בְּמַעֲמַקֵּי נִשְׁמוֹתֵיהֶם. וְהֵם יוֹצְאִים מֵחַרְצֻבּוֹתֵיהֶם עַל-יְדֵי הַמִּלְחָמוֹת רַבּוֹת-הַדָּמִים וּגְדוֹלוֹת-הָאַכְזְרִיּוּת, הַנְּאוֹתָה יוֹתֵר לְטִבְעָם הַבִּלְתִּי-מְזֻקָּק עֲדַיִן כָּעֵת".

הנצרות, המלמדת כי האהבה לישו מביאה מזור לכל וכי די לו לאדם לאמץ את ישו המשיח על מנת שכל חטאיו ותאוותיו יבואו לידי מחילה, ניתקה את האנושות מהקדוש-ברוך-הוא והביאה עלטה לעולם. רק התורה והדגש שלה על תיקון המידות יכולים באמת להביא לידי תיקון אמיתי ושלם ולטהר את לב האדם מרֶשע.

בשעה שהעולם כעת ממוקד ברוע של האיסלם הראדיקלי, עדין היסודות הרקובים של הנצרות שולטים על התרבויות של אירופה ואמריקה, והקרב הסופי עודו לפנינו.

במאמר אחר מגלה הרב קוק כי כל הסופרמנים, הבאטמנים והוונדר-וומנים שבעולם מהווים במהותם התגלמות של עם ישראל. עם ישראל, "ממלכת כהנים וגוי קדוש" – ולא הנצרות או האסלאם – הוא זה המיועד להביא גאולה לאומות העולם, עליהם אומר הרב קוק:

"שְׁכֵחֵי ד' בְּכִלְיוֹתָם וְנוֹשְׂאִים אֶת שְׁמוֹ עַל שְׂפָתָם, בְּפִיהֶם וּבִלְשׁוֹנָם".

וכך כותב הרב קוק:

"נִכְתַּם עָווֹן שׁוֹפְכֵי הַדָּמִים, מַלְכֵי אֲדָמָה הַזֵּדִים וְכָל מַרְגִּיזֵי אֶרֶץ. לֹא יְכֻפַּר לָאָרֶץ לַדָּם אֲשֶׁר שֻׁפַּךְ בָּהּ כִּי-אִם בְּדַם שׁפְכוֹ 13, וְהַכַּפָּרָה מֻכְרַחַת לָבוֹא: בִּטּוּל כְּלָלִי לְכָל מְכוֹנוֹת הַתַּרְבּוּת שֶׁל עַכְשָׁו, עִם כָּל שִׁקְרָן וְתַרְמִיתָן, עִם כָּל זֻהֲמָתָן הָרָעָה וְאַרְסָן הַצִּפְעוֹנִי. כָּל הַתַּרְבּוּת, הַמִּתְהַלֶּלֶת בְּצִלְצְלֵי שְׁקָרִים, מֻכְרַחַת לְהִכָּחֵד מִן הָעוֹלָם, וְתַחְתֶּיהָ תָּקוּם מַלְכוּת עֶלְיוֹנִין קַדִּישִׁין".

וכאן נכנסת לתמונה מירי רגב. לשרת התרבות שלנו, יש כעת הזדמנות-פז להיות וונדר-וומן אמיתית: לא באמצעות תוכנת העריכה פוטו-שופ, שאותה יכול ליצור תלמיד תיכון מצוי, שתחליף את פניה של גל גדות בכרזת הסרט בפניה של רגב, הדומה לה באופן בולט, או שתחליף את מדליון הכוכב של וונדר-וומן במדליון בצורת מגן דוד; כי אם בכך שתבטיח כי אמנים שבלבם אהבת ה', אהבת תורה, אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל יקבלו מימון שיסייע בטיפוח תרבות ישראלית אמיתית, תרבות שתביא גאולה לעולם. מירי רגב, מתוקף היותה שרת התרבות של מדינת ישראל, אוחזת בידה בשרביט התרבות הישראלית האמיתית, שבכוחה לבצע מהפכה עולמית. כפי שהרב קוק כותב:

"אוֹרָם שֶׁל יִשְׂרָאֵל יוֹפִיעַ, לְכוֹנֵן עוֹלָם בְּעַמִּים בַּעֲלֵי רוּחַ חֲדָשָׁה, בִּלְאֻמִּים אֲשֶׁר לֹא יֶהְגּוּ רִיק וְלֹא יִרְגְּזוּ עוֹד עַל ד' וְעַל מְשִׁיחוֹ 15, עַל אוֹר חַיֵּי הָעוֹלָם וְעַל הַתּם וְהָאֱמוּנָה אֲשֶׁר לִבְרִית עוֹלָמִים".

"עַל-כֵּן חָרוֹב תֶּחֱרַב כָּל הַתַּרְבּוּת הַהוֹוִית, וְעַל מַשּׁוּאוֹתֶיהָ יִתְכּוֹנֵן בִּנְיַן הָעוֹלָם בֶּאֱמֶת וּבְדַעַת ד'. "וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ד' בְּראשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם".

ועד אז – העבירו נא את הפופקורן....