המסר המוטעה למראיין האוסטרלי
המסר המוטעה למראיין האוסטרלי

סגנית השר ציפי חוטובלי, בכירת הציבור הדתי-לאומי והמחנה הלאומי, כשלה בראיון שהעניקה לרשת טלוויזיה אוסטרלית, וחבל.

בתכנית “60 דקות אוסטרליה”, אצל מראיין עוין, התראיינה באשר לפלשתינים “המסכנים” – כך לדעת המראיין.

תשובתה, אולי בגלל שנלחצה, הייתה להביע צער על הפלשתינים שלא “שואפים לעצמאות. ממה הם מפחדים?”

זהו מסר דרמטי. אבל זהו מסר שפוגע מאד במדינת ישראל – אלא אם כן אתה בשמאל, כמובן.

הרי “עצמאות” היא שם קוד למדינה פלשתינית, ואין דבר רע יותר למדינת ישראל, ממדינת מחבלים במרחק אופניים מירושלים, תל-אביב ונמל תעופה בן-גוריון.

כיום, בזכות עבודה קשה מאד בציבור, בליכוד, בבית היהודי וכמובן באיחוד הלאומי, כבר לא באופנה לומר את השם המפורש (“מדינה פלשתינית”). ולכן, כשאדם בסביבת ציפי חוטובלי  שלא מאד אכפת לו מערכי המחנה הלאומי, ויש הרבה כאלה, מוכר את מרכולתו לנבחרי ציבור כמו ציפי חוטובלי (ולא רק לה...), הוא בוחר בלשון נקייה ומתבטא בזכות “עצמאות פלשתינית” במקום לומר, חלילה, “מדינה פלשתינית”. צורת הדיבור הזאת מחלחלת אפילו, מסתבר, לפיה ולשונה של ציפי חוטובלי.

ישנם יועצי אחיתופל רבים בשירות הציבורי ובסגל הדיפלומטי, אשר בלי כוונה רעה כל כך “התמכרו” לרעיון המדינה פלשתינית לאורך השנים, שהם כבר לא מסוגלים להתמודד מבלי להישען על רעיון העוועים של מדינה פלשתינית. 

ואם נבחרי ונבחרות הציבור לא שומרים על ערנות – רעיון העוועים הזה  - מדינה פלשתינית, או בשפה נקייה “עצמאות פלשתינית” -- ממשיך לקבוע את הטון. 

ציפי היקרה, תפארת הציבור, אינך אמורה ליפול בפח שכזה. לפני שמסר כלשהו שמוצע לך יוצא מפיך, הוא חייב תמיד לעבור את עינייך הבוחנות - את המסננת הפנימית של נבחר-ציבור שנבחר כדי לייצג את ערכי הציבור הלאומי. אחר הכל, נאמר “ימין ה’ עושה חיל” ולא “שמאל ה’ עושה חיל”.  היועץ אמר? אז הוא אמר! עובדי לשכה זו או זו הציעו לך? אז הם הציעו!

במקרה דנן יכולת לומר, למשל: “חבל שהאם הפלשתינית לא משקיעה את מרצה בקידום ילדיה, בציביליזציה, באינטלקט, בחינוך, בתרבות, בקידום. חבל שישנן אימהות פלשתיניות המשלימות עם ברבריות, ומעבירות לדור הבא שאיפה להזיק למדינת ישראל -- במקום רצון לקדם את עצמם. זה מצער אותי”

אבל מהיכרותנו האישית, אני משוכנעת שתנחלי הצלחה בפעמים הבאות ותמשיכי לעשות המון חיל בשנים הבאות. שבע תיפול צדיקה - וקמה!