לעצור את הווקף
לעצור את הווקף

הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים בהר הבית ביום שישי בבוקר, לא הסתיים. נכון שהמחבלים חוסלו במקום ולכאורה הארוע נגמר אבל לאמיתו של דבר מדובר בארוע מתגלגל שממשיך להתנהל גם ברגעים אלו.

את הפיגוע התחילו שלושה מחבלים בני משפחה אחת מאום אל פאחם. אבל מי שהפך אותו מפיגוע חמור לארוע לאומי, על סף אינתיפאדה חדשה, הוא המופתי הירושלמי שסירב לעבור יחד אנשי הוואקף במגנומטרים שהציבה המשטרה.

התנהלות זאת של הוואקף בראשות המופתי מבליטה פעם נוספת את התפקיד השלילי אותו ממלא הוואקף בהר הבית. לכאורה הוואקף נציג מדינת ירדן הנמצא בהר הבית הודות לרצון הטוב של מדינת ישראל אמור להיות גורם מרגיע וממתן. נהפוך הוא.

כדאי לזכור שהוואקף הירדני, שקיבל ממשה דיין בלי סמכות ובלי רשות את מפתחות הר הבית, הוא הגוף האחראי בפועל על ניהול הר הבית. זה גוף איימתני המעסיק מעל 600 איש במישרין על ידי ממשלת ירדן. 

עוד בזמן הפיגוע, אנשי הוואקף דאגו לצלם את חילופי האש, ולא מן הנמנע שידעו על הפיגוע מראש. הם טרחו לפרסם את הסרטונים תוך השמעת דברי שבח לשהידים הפוגעים בחיילי הכיבוש. בחיפוש מדוקדק שביצעה המשטרה בהר הבית נתגלו כמות מרשימה של כלי משחית והכל תחת עיניהם הפקוחות של שומרי הוואקף.

אבל, אם עוד היה לנו ספק בדבר מעורבותו של הוואקף בפיגוע, בא המופתי והסיר כל ספק.

מגנומטר הוא מכשיר שקיים בארץ בכל קניון ואתר ציבורי. כל יהודי הנכנס לרחבת הכותל המערבי עובד דרך מגנומטר, גם בשבת. אי הצבת מגנומטר בשערי הר הבית המיועדים לערבים היא גורם ישיר לפיגוע בו נרצחו שני השוטרים.

סרוב המופתי להצבת המגנומטר, מעיד שאת המופתי לא מעניין חיי יהודים. אדרבה אם יהרגו בהר שוטרים ישראלים, מה טוב.

בלתי נסבל להעלות על הדעת שאותו וואקף שאחראי אם במישרין אם בעקיפין לרצח השוטרים, ילווה מחר יהודים בהר הבית.

יש לסלק את הוואקף מהר הבית לאלתר או למצער למנוע ממנו ללוות יהודים בהר הבית.