זה הזמן של הציונות הדתית
זה הזמן של הציונות הדתית

עומדים אנו ימים ספורים לפני חג הפסח – חג האביב. תקופה זו מעבר לאווירת הניקיון וההתחדשות שכל משפחה עוסקת בה במרץ בימים אלו, הינה גם תקופת התחדשות אוניברסלית.

בספרו מגד ירחים אומר הרב קוק ״יציאת מצרים הינה אביב לעולם כולו״. יציאת עם ישראל מעבדות לחירות היא אשר השפיעה על התקופה הזאת בעולם כולו כתקופה אשר בה יש הרגשת התחדשות.

בימים האלו ממש אנו בירושלים חווים תחושת התחדשות נוספת. לצד ההתחדשות הרוחנית לקראת חג הפסח תתחדש בקרוב העיר ירושלים בראש עיר חדש. 

ראש עיר החדש יידרש לעמוד באתגרים מורכבים ובהם שיפור חיי היום יום של התושב, המענה לצרכי הצעירים, החינוך, העסקים והתרבות ובמיוחד השמירה על מרקם החיים העדין של התושבים החילוניים, הדתיים לאומיים, החרדים והערבים, כשמעל הכל לדעת לעשות זאת בלי לפגוע בייחודיות של ירושלים.

תנועת התעוררות בראשותי היא התנועה הציונית הגדולה ביותר בירושלים כיום. אני חש גאווה ששניים מתוך ארבעת חברי המועצה שלנו הינם בני הציונות הדתית. זה לא במקרה. מעל לעשור אנו עובדים יחד דתיים וחילוניים כדי לעשות טוב לירושלים, ללא שום חשבונות של  עסקנות פוליטית כזאת או אחרת. במשך עשור הוכחנו כי הדאגה לערכי הציונות הדתית בעיר בראש מעייננו והובלנו מאבקים ותקציבים למען התושבים מהציונות הדתית.

הצלחנו כי הבנו שאנו –דתיים וחילונים חולקים יחד את אותה ירושלים שלנו. כי ירושלים שלנו זה חינוך איכותי וערכי. ירושלים שלנו זה ציונות והתרגשות ממגורים בעיר קדושה. ירושלים שלנו זה שכנות טובה, חיים משותפים והרמוניים של דתיים וחילוניים. ירושלים שלנו זה יהדות מסורת ושורשים. 

כעת למען ירושלים שלנו הגיעה השעה להתאחד יחד להנהגת ירושלים. רק ככה נוכל להצעיד את העיר קדימה, ולממש את החזון הציוני לעיר. הבחירות הקרובות הן קריטיות לעתידה של העיר. האם ייבחר ראש עיר שאצלו קודם כל ומעל הכל ירושלים וכלל תושביה או ראש עיר אופורטוניסט שמחויב רק לאוכלוסיות מסוימות, תוך סיכון עתיד העיר כבירה יהודית, ציונית ודמוקרטית.

״אחרי החגים יתחדש הכל״ כתבה נעמי שמר. זה הזמן של הציונות הדתית להתחדש  ולשים יד על הגה ההנהגה של ירושלים. 

אני קורא לציונות הדתית – התעוררות היא הבית שלכם, בואו והצטרפו אלי והיו שותפים למהפך. זה כבר קורה וזה רק ימשיך ויתגבר, פשוט - כי הציונות הדתית מתעוררת. 

פשוט - כי זה קודם כל ירושלים.