זעקי ארץ אהובה, על פושעים שמקבלים במה
זעקי ארץ אהובה, על פושעים שמקבלים במה

האגדות מספרות שעובדי אי.די.בי. כינו את היו"ר נוחי דנקנר – 'אלוהים'. סגנון הדיבור היה 'אלוהים' מאחר לישיבה, 'אלוהים' ביקש שתתקשר אליו, ועוד.

כשדנקנר הורשע ונשפט למאסר, אפשר היה לדמיין מצב בו באגף התורני בכלא יושבים ראש הממשלה אולמרט, הנשיא קצב, הרב הראשי מצגר, המקובלים פינטו וברלנד, והסוהר פותח את הדלת ואומר: "תעמדו. 'אלוהים' נכנס".

ביום חמישי לפנות בוקר, אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ידליק ברלנד שהורשע בעבירות מין והיה במשך תקופה עבריין נמלט, מדורה רשמית בהילולת ל"ג בעומר במירון.

אולי לא צריך להתפלא, בהתחשב בכך שההילולה מנוהלת ע"י המשרד לענייני דת, שנשלט ע"י ש"ס שמנהיגה כידוע גם הוא אסיר לשעבר שחזר כנגד דעת הקהל וכנגד הבטחתו היישר לזירת הפשע, אל משרד הפנים.

ואם אנחנו מדברים על אסירים שחזרו למקום הפשע, אז ראש הממשלה לשעבר אולמרט שזה עתה השתחרר מכלאו, מבקש למחוק לו את הקלון, דבר שיכשיר את חזרתו לזירה הציבורית.

אולמרט טרם היכה על חטא או יותר נכון, לא מפסיק להכות על כולם חוץ מאשר על חזהו. זה לא מונע מלשכת עורכי הדין להזמין אותו להרצות כ-'כוכב כבוד' בכנס השנתי של הלשכה.

עבריין-ידוען נוסף, יונה מצגר שמו ותסלחו לי שהשמטתי את התואר 'רב', היה אמור להרצות בשנה שעברה, לאחר שהודה בלקיחת שוחד המיליונים, בכנס של הרבנות הראשית. האירוניה סידרה לו השתתפות במושב בשם 'כבודה של הרבנות'. לאור ביקורת קשה מצד הציבור ורבנים שונים כמו רבני צהר, הרב רצון ערוסי ועוד, מצגר ביטל את השתתפותו.

האם התמכרנו לידוענים עד כדי כך שהרשעות בעבירות מין, שוחד ושאר ירקות לא מונעים מאתנו להזמין את הפושעים לככב באירועים וכנסים כאילו הם עדיין הגיבורים? האם אבדה הבושה מן הארץ? איזה דוגמא אנחנו נותנים לילדינו? אילו ערכים אנחנו משאירים לדור הבא?

זעקי ארץ אהובה. ואתם חברים, קומו ועשו מעשה. הדירו רגליכם מאירועים אלו. כתבו, תצעקו, תעשו מעשה. תבהירו שפושעים הם לא מודל ראוי לחיקוי כלל וכלל. תביעו עמדה - פושעים זכאים לשיקום ולחזרה לחברה, אבל הם צריכים לעבוד קשה ולהוכיח את עצמם באופן חד משמעי ויוצא דופן, לפני שיקבלו שוב במה.