המכבש החברתי
המכבש החברתי

האם מי שמכור לעוגות קרם ובורקסים, יצליח להתרגל לאכול ירקות?

שאלה טובה. תלויה בין השאר בשאלה האם הוא יחיה בחברה שתנופף מולו ללא הרף בעוגות קרם ובורקסים טריים מדיפים ריח. או שהוא יחיה בחדר שכל מה שיש בו זה ירקות. אם הוא יחיה בחדר שיש בו רק ירקות – יש להניח שהוא יאכל ירקות.

תראה, כתב לי אחד מהם השבוע, אני יכול להכנס לחדר שיש בו ירקות. אבל לא יהיה לי מה לעשות שם, אני פשוט לא מסוגל לאכול ירקות. באמת, זה לא שאני לא רוצה. אני פשוט לא מסוגל לאכול את זה. זה איכסה.

אני יודע שאני לא מסוגל לאכול את זה. בדקתי. פעם מישהו הניח לי כאן צלחת עם חסה וגזר, בין המגש של עוגות הקרם, המגש של עוגות הקצפת והמגש של הבורקסים הטריים. פשוט לא הייתי מסוגל לאכול את זה.

וזה לא רק אני, זה מחקרים. תאמין לי, יש מחקרים ממש טובים ומבוססים, שהוזמנו ע"י המאפיה של הבורקסים והעוגות. ותאמין לי, למאפיה יש חוקרים מצוינים, כי היא מרויחה המון כסף והיא שולטת באקדמיה. המחקרים קבעו חד משמעית שאנחנו לא יכולים להשתנות. מי שמכור לבורקס יכול לאכול רק בורקס. מוכח מדעית.

ותבין, זה לא שבשבילי אני רוצה לאכול בורקס ועוגות קצפת. ממש ממש לא. זה ממניעים טהורים של אהבת הזולת.

מה יקרה אם אני אהיה בחדר שיש בו רק ירקות? אני לא אצליח לאכול שום ירק והאישה שמגישה את הירקות ממש ממש תעלב. חבל. אני מרחם עליה. רק בשבילה אני לא נכנס לחדר שיש בו רק ירקות. בכלל לא בגלל החשק שלי.

ובכלל, מי אמר שיותר בריא לאכול ירקות מאשר לאכול בורקסים ועוגות קצפת? רק בגלל שאוכלי הירקות הם הרוב הם כופים את דעתם על המיעוט? זה לא שוויוני. זה אי-קבלת השונה.

ומה? בגלל שמי שאוכל בורקסים ועוגות קצפת צריך טיפולים רפואיים? בגלל זה אתה אומר שאנחנו פחות בריאים? בגלל זה?! אתה לא מתבייש?! אנחנו בכלל לא פחות בריאים, ואת בעיות הלב שלנו אפשר לפתור עם ניתוחים ותרופות. אז למה המדינה לא נותנת לנו ניתוחים ותרופות? אפליה.

ובכלל, אם אתה חושב שאנו יכולים להשתנות, בא נראה אותך נותן לנו דוגמא אישית. תאכל אתה במשך כמה שנים רק עוגות קצפת ואחר כך תדבר. מה? אתה לא רוצה? הנה ההוכחה: אדם לא יכול להשתנות. נקודה.

את כל הטענות האלה טענו כלפי בשבוע האחרון. אבל עובדה היא שאלפי שנים החברה לא נופפה באופציה של חד-מיניות, העולם היה מתוקן וכל גבר ידע שהוא נושא אשה. זה עבד.

ודאי וודאי שלא היתה כמות של בעלי נטיות כמו שיש מאז שהחברה הפסיקה להאמין בבית בריא ומתוקן.

ספרו לי נא, הגבר ההוא שמתקיף אותי, והאשה ההיא שמתקיפה אותי, מה היה קורה אם שניהם היו גדלים וחיים באי בודד?

אם הם היו גדלים וחיים באי בודד – היו נולדים להם שם ילדים. גם לא היו להם בעיות זוגיות. הבעיות שלהם לא נובעות מכך שהם לא מסוגלים להקים בית בריא, אלא מכך שהחברה מראה להם אופציה אחרת. כל הבעיות האלה נובעות מכך שהחברה דואגת שהם יריחו את הבורקסים הטריים. אח"כ לא פלא שהם לא מצליחים לאכול ירקות. בינתים גם דואגים לשכנע אותם שהם לא מסוגלים.

כשהחברה האמינה שכל גבר צריך לשאת אשה – כל גבר נשא אשה. והם למדו להסתדר.

המכבש החברתי יכול לשנות את האדם. עובדה: לפני שלשים שנה כל האוכלוסייה סלדה ונגעלה מיחסים חד-מיניים. למה זה השתנה? כי המכבש החברתי משנה את האדם. חברה שתחנך לצניעות ולבניית בתים בריאים – תצליח בכך.

כל עוד החברה לא הכירה באופציה החד-מינית, ולא הכירה באופציה של רווקות, הכל נשאו נשים והולידו בנים. הם כבר הסתדרו. מי שנמצא במקום שיש בו רק ירקות אוכל ירקות בכיף.

הבעיה מתחילה כשמראים לאדם את האופציה הלא-בריאה. וגם משכנעים אותו שזה לגמרי לגמרי בריא. למאפיה יש הרבה חוקרים ותועמלנים. ומי שלא מיישר קו – יש להם שיטות משלהם ליישר אותו.

אז היום פתאום מתברר שכמות בעלי הנטיות כבר חורגת מכל פרופורציה. הם צצים בכל מקום כפטריות אחר הגשם. בשום חברה לא התעוררו כל כך הרבה מקרים. הקמפיין של המאפיה הוא התעללות גרידא במתבגרים העתידיים, שיכלו לגדול לחיים בריאים, אלמלא הקמפיין המרושע של המאפיה.