שילמנו להם מספיק
שילמנו להם מספיק

כבוד הנשיא טראמפ, ירושלים היא בירת ישראל מאז אלפי שנים, אין על כך ערעור. יש לכך הוכחות מדעיות, היסטוריות וארכיאולוגיות.

לא אתה נתת לישראל את ירושלים ולא אתה או מישהו אחר יוכל לקחת אותה מאיתנו. השימוש בהעברת השגרירות לצורך "מסחור" הסכסוך אינו צעד של מנהיג עולמי אלא של סוחר נדל"ן.

אנחנו המשפחות השכולות חיים עם המחיר ששולם, יום יום ושעה שעה. הקברים שאנו מטפחים, המצבות שאנו מצחצחים מחזיקות מתחתיהן את המחיר היקר ששילמנו, איננו מוכנים לשלם עוד.

הסכמי אוסלו שנחתמו ברוב עם ובחגיגה גדולה על מדשאות הבית הלבן הביאו לאלפי הרוגים ופצועים מטרור פלסטיני. אנחנו שילמנו את המחיר ולא מוכנים לשלם יותר. מאז מלחמת ששת הימים ועד הסכמי אוסלו נרצחו 415 ישראלים בטרור הפלסטיני , מאז אוסלו ועד היום נרצחו 1700. 

לא חסרות עדויות מהעבר על "ניסויים" שנעשו מתוך הנחה שמדינת ישראל חזקה ויכולה להרשות לעצמה לאפשר ניסיונות שמטרתם השגת השלום הנכסף. הסכמי אוסלו, הבאת מחבלים רוצחים כמו ערפאת ואבו מאזן מתוניס למדינת ישראל, נסיגות, התנתקות, מסירת שטחים, שחרור מחבלים, בכולם נעשו "ניסויים" שעליהם שילמנו מחיר גבוה בחיי אדם – לא עוד.

אנו מצפים ממך ומנציגיך לעשות את ההפך, לגבות מחיר מהפלסטינים על כל שעוללו לעמנו במאה השנים האחרונות. לאפשר למדינת ישראל ליישב את תושביה בכל מקום שבו תחפוץ בארץ ישראל.

אנו מצפים מנציגיך גרינבלט וקושניר לדעת כי אנחנו לא נמסור שטחים מארץ ישראל לפלסטינים ולא ניתן להם יתרון בשטח שיאפשר להם לפגע ולרצוח בקלות רבה יותר. ממך אנחנו מצפים לתמוך בישראל ולא לגבות ממנה מחיר דמים נוסף.

העברת השגרירות לירושלים היתה מחווה מצידך, למרות שהצעד הזה הובטח על ידי נשיאים רבים לפניך ולא בוצע מסיבות שונות, אני מוקירים לך על המעשה. היחס שנתת למדינת ישראל הוא יחס של בן משפחה, אבל אצלנו לא גובים תשלום מבן משפחה שעושים עבורו מחווה או מעשה טוב.

בינתיים זה אבו מאזן שאינו מוכן לשתף עימך פעולה או למשל להפסיק תשלומים למחבלים רוצחי ישראלים. אנו מבקשים ממך להסתכל על המצב לאשורו ולחזור מן ההצהרה שלך שעל ישראל לשלם. גם בעולם שלך, המסחרי, החפים, הקרבנות אינם אלה שמשלמים, את התשלום גובים מן האשמים, הרוצחים, הרמאים והשקרנים.