המפלגה שבנתה והרסה
המפלגה שבנתה והרסה

במפלגת העבודה, כמו גם בתקשורת המלווה את מאמצי ההתרחקות שלה מאחוז החסימה, נהוג להצמיד לשם המפלגה את הביטוי "המפלגה שבנתה את המדינה".

אכן, היו לה ימי זוהר, אבל אלה התחלפו במהלך השנים בהסתאבות, שהובילה לכך שהציבור מאס בה והעביר את השלטון ליריביה. גם לליכוד צפוי עתיד דומה אם לא יבלום את ההסתאבות הזוחלת, שעדיין איננה מגיעה למציאות של ימי מפא"י ולשחיתות אשר אפיינה את תקופת כהונתו הראשונה של יצחק רבין כראש ממשלה (1977-1974). כהונה זו מוצגת ככהונתו הגרועה, בשעה שכהונתו השנייה היתה גרועה הרבה יותר.

במהלך כהונתו השנייה כראש ממשלה (1995-1992) חוללה מפלגה זו את אסון אוסלו, שלעומתו מלבינים כשלג מעשי השחיתות הידועים מכהונתו הראשונה. למעשה, עד היום סובלת מדינת ישראל ממעלליה של "המפלגה שבנתה את המדינה", שהפכה להיות "המפלגה שהרסה את המדינה", באמצעות מצעד האיוולת האוסלואידי ו"השלום" השקרי שהוביל למלחמת אוסלו.

הנזקים מכים בישראל כבר רבע מאה, ואין פלא שהם מכים גם ב"מפלגה שהרסה את המדינה" ומענישים אותה. שום תעלולים קוסמטיים או הרצה של פעילים מאז ימי "המחאה החברתית", שלא היתה אלא מחאה פוליטית שנועדה להחליף שלטון דמוקרטי באמצעות הרחוב והתקשורת, לא ימנעו את קריסתה. ל "מפלגה שהרסה את המדינה" אין תקומה, כל עוד לא תתפכח ולא תכה על החטא הקדמון של הסגרת לב הארץ לאויב והגרימה לאלפי "קורבנות השלום".

אין צורך בשמחה לאיד. המפלגה שבנתה והרסה עושה זאת בעצמה, כאשר היא ממשיכה לדקלם את הסיסמאות השחוקות של סיום "הכיבוש" ופינוי התנחלויות. מי שעושה זאת באופן חד וגזעני הרבה יותר היא אחותה הקיצונית יותר, מרצ. היו"רית שלה – תמונת ראי של הכהניזם, אבל במקרה שלה נגד יהודים – חולמת בהקיץ על סיום "הכיבוש" ופינוי התנחלויות, כלומר בכלל לא על שלום. בעבר היו למרצ מנהיגים קיצוניים אבל משכילים (שולמית אלוני, יוסי שריד). היום המנהיגה היא קיצונית. נקודה.

הימין "הקיצוני" באירופה ידידותי לישראל יותר מאשר "מעצמות" אירופה המערבית והשמאל "הנאור" והאנטישמי באירופה, התומך באויבי ישראל. הימין "הקיצוני" באירופה קיצוני פחות מהשמאל הקיצוני בישראל.

תמר זנדברג תוקפת את ראש הממשלה על יצירת קשרים עם מדינות ידידותיות באירופה, אבל הפוסלת במומה פוסלת: היא ומרעיה מתרועעים שוב ושוב עם מכחיש השואה, הפריץ מרמאללה, יורשו של גדול רוצחי היהודים מאז היטלר. לתמר זנדברג – יו"ר מרצ והכהניסטית של השמאל הקיצוני, תמונת ראי של הימין הקיצוני – ולמרעיה יש לומר בקול רם וצלול: הטרנספר לא יעבור.