סורגים מצג שווא
סורגים מצג שווא

חבורה מכובדת של "סרוגי הראש", ובמרכזה ראש הממשלה, (אשר מעדיף לאחרונה להיראות בכיפה שחורה דווקא), מפחידה אותנו ש"רק ליכוד גדול ימנע ממשלת שמאל".

ממי מבקשת ה"נבחרת הסרוגה" כלשון המודעה לתת להם את קולותיהם? אם מן ה"סרוגים" שכבר עשו דרכם למפלגות "שמאל מרכז", הלוא הללו כבר הראו  שאין ה"סריגות" מהוה מעלה בעיניהם בנושא הפוליטי! גם לחרדים אינם פונים, שהרי ידוע שבעיני אלה אין היא מעלה כלל.

ממי הם מבקשים איפה קולות? ממפלגת הסרוגים המקורית. ואכן, התעמולה הזו מופיעה בעוצמה רבה בביטאונים הנקראים על ידי המחנה הציוני- דתי הוותיק.

במאמר מוסגר, כשהם מדברים על ליכוד גדול, ושלא די בגוש גדול, הרי בכך אמרו שנשיא אשר גדל בליכוד ואף הוכתר על ידו, אפשר שיעדיף למסור את השלטון לשמאל, גם כשיש בידו למוסרו בידי הימין, ולך סמוך על הליכוד.

היכן צמחה ה"נבחרת הסרוגה" של הליכוד? לא בשדותיו. אלה ממנה שגדלו בארץ עברו את אותה מערכת חינוך אשר נוצרה על ידי הציונות הדתית. היכן למדו עמית הלוי מחד ושבח שטרן מן הקצה השני של תמונת הנבחרת הסרוגה. מי ייסד עבור ציפי חוטובלי את האולפנה בתל אביב ואת אוניברסיטת בר אילן?

מי ייסד עבורה את השרות הלאומי?

זאב אלקין למד חמש שנים בישיבת הר עציון. הוא גם היה מספר שנים מזכ"ל בני עקיבא בברית המועצות. גם ארגון זה לא נוסד בליכוד.

כשיולי אדלשטיין הגיע לארץ, התיישב באלון שבות. גם היא מייסודה של הציונות הדתית הוותיקה.

מובילי ההתיישבות ברחבי הארץ אחר מלחמת ששת הימים, היו אנשים כחנן פורת, הרב לווינגר, בני קצובר מנחם פליקס, ועוד. אף הם לא צמחו בליכוד. מובילי הציונות הדתית הבינו כי ללא כןח פוליטי לא יצליחו לקדם את חזונה. על כן אנשי הגות וחינוך, כרב נריה זצ"ל וכרב ישראלי זצ"ל נרתמו גם לעשייה פוליטית. כך גם הרב בר-אילן והרב מיימון עליהם השלום. אם לא ינתן כוח פוליטי לציונות הדתית, מהיכן תצמח "נבחרת סרוגה" בליכוד.

לבקש מציונים דתיים לצמצם את ייצוגם בכנסת ולסמוך על כך שהליכוד ידאג לענייניהם, זו דרישה כמעט לא מוסרית. אין לך צבור בארץ אשר חולשה פוליטית יכולה לפגוע קשות גם באמונותיו וגם בהוויית חייו, כפי שהדבר קיים אצל הציבור הדתי לאומי.

זהו ציבור שקשריו הראשוניים לארץ נובעים מן התורה שהוא מאמין בה, ואשר מקבלים חיזוק רב  מסידור התפילה שלו. פגיעה בארץ פוגעת ממש באושיותיו. כמו כן הציבור הזה נבנה על ידי מוסדות חינוך, תנועות נוער, גרעינים תורנייים, המכינות, השרות הלאומי ועוד. כששלטון הליכוד נחלש, אין הדבר פוגע בצרכים הבסיסיים ביותר של חבריו. מה שאין כן בציונות הדתית. גם כשהיא חזקה פוליטית היא עדיין פגיעה, כל שכן כשאינה כזאת.

"נתניהו מבין יותר מתמיד", כתבה פעם ציפי חוטובלי, "שהברית הטבעית היא עם הציונות הדתית". עליו חובת ההוכחה! הציונות הדתית נפגעה מן הליכוד בגלגוליו השונים יותר מכל ציבור אחר. היא ראתה אותו מוסר את חבל ימית, שהוא ארץ ישראל לכל הדעות. בניה הטובים נגררו משם בכלובי ברזל.

איש מן הליכוד הרס את חבל קטיף, נישל אנשים מבתיהם ומפרנסתם ומקהילותיהם, ואף  יש כאלה שנפגעו קשות בבריאותם. איש מן הליכוד גרש אותם מבתיהם בעמונה ובמגרון. חבט בהם בחוות גלעד, עקר מטעים בשומרון ובדרום הר חברון. ראש הממשלה הזה מסר את רוב העיר חברון לערבים, הם רצחו וגם ירשו.

שופט בית המשפט העליון, המנוח אדמונד לוי, הושיט לליכוד בכפית של זהב, דרך משפטית להסרת האיומים על ישובים רבים ביהודה ושומרון. ראש הממשלה בהיסוסיו, לא אימץ את הדו"ח הזה, וסכנת ההרס עדיין בעינה עומדת. הצפויים להיפגע חלילה מכך, הם כבעבר, בני הציונות הדתית שהליכוד מבקש עתה את קולם.

יטען הטוען שהציונות הדתית אמנם הציבה את המסלול הערכי חינוכי, אך את העשייה הפוליטית יעשה הליכוד טוב יותר. לא הוכח. הוכח ההפך. ה"מחנה הלאומי" מכרסם בערכיו מאז מלחמת ששת הימים.

הם התחילו עם: "שתי גדות לירדן, זו שלנו זו גם כן". ובלעג הוסיפו: " שתי גדות לירקון, זה של וויצמן בן גוריון". אמר זבוטינסקי: " תשכח ימיני הבוגדת אם אשכח את שמאל הירדן" (עברו המזרחי). עתה הם מוכנים למסור את רוב "ימין הירדן".

ועוד דבר אשר חייב לעלות על סדר היום. כמי שניצב עשרות שנים בחזית הציונית –דתית, רואה אני  מזה זמן בכאב, את עיוות דמותה האמתית של תורת ישראל, תחת חסותם של מי שמבקשים עתה את הצבעתנו. מזה שנים, בניגוד למה שהן מאמינות בו, ומסיבות פוליטיות ציניות, מוסרות מפלגות השלטון, הן שמימין והן שמשמאל, את ייצוג תורת ישראל בידי המעוותים את  פניה.

המפלגות החרדיות, השוללות את הציונות ואת הקמת המדינה, השוללות את השרות הצבאי והלאומי, והנמנעות מלחגוג את יום העצמאות ויום ירושלים, הן הזוכות בעמדות האמורות לייצג את תורת ישראל בציבור. הן מציגות את תורת ישראל כמתנגדת להקמת המדינה, ולשרות בצבאה.

אולם הייצוג של תורת ישראל, נמסר על ידי מפלגות הן מן הימין והן מן השמאל- בידי החרדים. כך מתמנים רבנים ודיינים שאינם חוגגים את יום העצמאות, אינם מתפללים לשלום המדינה, ובעת צרה לישראל לא יצא מביתם למערכה, לא בן לא נכד ולא חתן.

כל קול הניתן לליכוד, מחזק את ש"ס ואגודת ישראל וגורם לפחת בצדקת הדרך שבהקמת המדינה. בכך מפנה  הליכוד עורף לרבבות מצביעים עבורו, אשר התפיסה החרדית רחוקה מליבם. לליכוד יש "זכות" על ארץ ישראל. לציונות הדתית – חובה. מי אשר רואה בציונות הדתית את הדרך הנכונה , צריך לתת כוח פוליטי בידי מחזקיה.