האם בל"ד באמת עברה את אחוז החסימה?
האם בל"ד באמת עברה את אחוז החסימה?

אני לא מוכן להניח לסיפור של זיופי הבחירות במגזר הערבי לשקוע ולהתפוגג מבלי שיקרה כאן משהו משמעותי.

לא מוכן "להמשיך הלאה" כאילו לא ניסו לגנוב כאן בחירות. השפעת הזיופים על בל"ד יכולה להיות דרמטית. בל"ד קיבלה 3.33% מהקולות בבחירות. אחוז החסימה הוא 3.25%. חישבתם עבורכם את הפער – 3,447 קולות. בכתבה של קלמן ליבסקינד במעריב יש 12 דוגמאות לקלפיות החשודות בזיופים ואי סדרים. תרשו לי להניח, לפי אופי העדויות שבפועל אפשר ויש יותר, שאלו עלולות להיות רק דוגמאות.

בכל קלפי בישראל יש מאות רבות של מצביעים. עכשיו תעשו לבד את החשבון כמה בקלות אפשר לקזז, כחוק, את 3,447 הקולות המפרידים בין בל"ד לאחוז החסימה אם עורכים בדיקה רצינית.

יובהר, אני לא טוען שבל"ד אחראית חלילה לזיופים, או יזמה אותם. אני כן טוען שאם יש עדויות רבות לזיופים במגזר הערבי, מגזר שמצביע בהיקפים גדולים לבל"ד, אפשר שבל"ד אכן נהנתה מההפקרות הזו, ולכן יש לבדוק את הנושא כחוק.

שיטת הזיוף המתוארת בכתבה די אחידה: לקראת סוף יום ההצבעה בודקים מי לא הגיע להצביע ופשוט מצביעים בשבילו. כמו שאתם שומעים, הכי פשוט שיש. הרעיון היה ש 1300 משקיפי הליכוד ימנעו את זה אבל אתם כבר מבינים מהכתבה שלא תמיד זה הצליח, כי היו איומים מפורשים על משקיפים. למרבה הזעזוע, בחלק מהמקרים דווח בכתבה על אדישות השוטרים לתלונות המשקיפים.

לאחר קריאת הכתבה אני בתחושה שבל"ד לא באמת עברו את אחוז החסימה. נכון, אין לי הוכחה מוחלטת, אבל היקף הזיופים המתואר, העדויות המפורשות שזו שיטה ולא מקרה, ופער הקולות הקטן מאחוז החסימה, כל זה גורם לי להבין שאפשר שחקירה עמוקה ורצינית תוציא את בל"ד מהכנסת.

דווח שיו"ר וועדת הבחירות אכן ביקש חקירה משטרתית, אך לא מוכן לפסול את הקלפיות וכאן הבעיה. הוא משאיר את הדיון למישור הפלילי ללא טיפול מיידי בתוצאות הבחירות. תפנימו כמה גדולה הדרמה: אם בל"ד בחוץ, גוש הימין גדל, ליברמן הוא לא לשון מאזניים ולכן ככל הנראה לא שר הביטחון הבא. אפשר שגם הימין החדש בפנים שכן המודד למנדט משתנה כי מעל 3% מהקולות בבחירות, שהצביעו לבל"ד שלא תעבור יזרקו לפח. זו דרמה של ממש ביחס לאיך יתנהלו חיינו ב 4 השנים הקרובות, מה יהיה הרכב הממשלה ואיך יתקבלו החלטות.

אנחנו חייבים לזעוק מעל כל במה שעל תוצאות הבחירות רובצת עננה שחובה להסיר, למען הדמוקרטיה, אמון הציבור וטוהר הבחירות. כולנו, ללא יוצא מהכלל, צריכים להתגייס לנושא ולא להרפות עד אשר כל הקלפיות בהן יש חשד סביר לזיופים יפסלו, ויתקיימו בהן בחירות חוזרות מיידיות. זו הדרך הכי הגונה והכי דמוקרטית.

בנוסף, אם יש שיטה אחת קבועה ועיקרית של זיופים בבחירות, יש לחסום אותה בבחירות הבאות, בכל הקלפיות בכל הארץ, לא משנה באיזה מגזר מדובר, מעבר לפיקוח משטרתי מיוחד בכל הקלפיות החשודות מכאן והילך. פתרון אחד הוא רישום ביומטרי ממוחשב של נוכחות מצביעים בקלפי, ללא החלפת שיטת ההצבעה במעטפות. אנחנו ממילא חותמים שהיינו בקלפי והצבענו.

כך ועדת הבחירות המרכזית תוכל להשוות בין מספר המצביעים בפועל למספר המעטפות. אי אפשר יהיה להצביע עבור אדם שלא הגיע לקלפי. אני בטוח שיש עוד פתרונות. לא ישכנעו אותי שאין פתרון סביר לבעיית הזיופים.