למה נקבע ל"ג בעומר יום ההוקרה לחיילי המילואים? 
למה נקבע ל"ג בעומר יום ההוקרה לחיילי המילואים?

ל"ג בעומר זהו יום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי, היום שבו הוא נפטר והתגלו לו סודות גדולים בתורה, יותר מכל חייו.

מיום זה חלק מהעדות מפסיקים את מנהגי האבלות שחלו מתחילת ספירת העומר בצאת הפסח: איסור גילוח, שמיעת מוזיקה ולא עורכים חתונות.

את מנהגי האבלות אנו נוהגים משום שתלמידיו של רבי עקיבא לא נהגו כבוד זה בזה ולכן מתו ממגיפה, ולפי דעה אחרת- נפלו כלוחמים במרד בר כוכבא. למרות שימים אלו שבהם אנו סופרים לקראת מתן תורה אמורים להיות ימים של שמחה וציפייה ליום מתן תורה שיחול בחג השבועות , בכל זאת השמחה מעורבת עם חשבון נפש והתבוננות איך לתקן את האחדות בעם, כי התורה ניתנה לאומה ולא ליחידים, וכשהאחדות פגומה, הכלי שבור ולתורה קשה להופיע.

בדור האחרון זכינו לעוד תיקון חטאם של תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה - יום ההוקרה למערך המילואים שנקבע בל"ג בעומר.

המילואימניקים הם האנשים הכי פחות אגואיסטים במדינה, הם לא חושבים על עצמם אלא על האחר. ביום שקוראים להם- הם באים ומתייצבים לדגל, גם לאימונים וגם למלחמה. הם עוזבים את האשה, הילדים, העבודה והלימודים, נוטשים את חילוקי הדעות המבדילים בינינו, פושטים את בגדי האזרחות ועולים על מדי ב'.

למה? לא בשביל כסף או סיכה- אלא בשביל הכלל, בשביל האומה, בשביל המדינה. בזכות האנשים האלו אנו מנצחים במלחמות, בזכותם העם מוגן מהאויב ובזכותם יש לנו מדינה ריבונית. בזכותם אנו חוגגים את יום העצמאות ואת יום שחרור ירושלים, ולא במקרה היום הזה נקבע בין שני מועדים אלו. 

כל זאת בזכות אותם המתנדבים. כן, הם מתנדבים, גם שזו חובה, המילואימניקים באים מתוך הבנה והזדהות שזה מה שצריך לעשות. הם מכבדים את האחר וגם את המדינה והאומה, ולכן יש להוקיר להם טובה ולברך אותם שבעזרת ה' ימשיכו להיות אנשים כלליים, כי זה החומר האנושי המיוחד בעם שלנו.

ואולי זהו הסוד הכי גדול בתורה, סודו של רשב"י, סוד ההצלחה- שה' מברך אותנו ועוזר לנו לנצח במלחמה כשאנו מאוחדים למען הכלל.

ל"ג בעומר שמח למערך המילואים!