רב המאחד על המפריד
רב המאחד על המפריד

צודק נפתלי בנט, מפלגה דתית לאומית צריכה לעמוד בתוקף על שלה, ולא להתרפס בפני ראש הממשלה בנסיון להראות לו שלמרות הכל אנחנו בסדר.

הגישה המפד"לניקית הישנה לפיה עלינו להיות גמדים קטנים שלא עומדים על שלהם ומפגינים נאמנות לאדון – לא תוביל אותנו לשום מקום. המתחנחנים לא זוכים ליותר אהבה, הם סתם פראיירים שמפסידים בסוף את כל הערכים שחשובים להם.

צודק מוטי יוגב, מפלגה דתית לאומית צריכה לעמוד בתוקף על הערכים היהודיים, ולא להתרפס בפני כל מיני ארגונים שלוחמים בתורת ישראל, בנסיון להראות להם שלמרות הכל אנחנו בסדר. הגישה המפד"לניקית הישנה לפיה עלינו להיות גמדים קטנים שלא עומדים על הערכים שלהם ומתחנחנים לכללים שקבעו החילונים – לא תוביל אותנו לשום מקום. המתחנחנים לא זוכים ליותר אהבה, הם סתם פראיירים שמפסידים בסוף את כל הערכים שחשובים להם.

עם כל נקודות המחלוקת בין נפתלי בנט לבין מוטי יוגב, ועם כל הקשיים, רב המאחד על המפריד. אם אנו רוצים שיהיה לציונות הדתית כח לעמוד על ערכיה וליישם את האידאלים שלה – אין ברירה אלא לאחד כוחות. באיחוד יש חילוקי דעות שצריך להתמודד אתם, אבל לאיחוד יש כח שאין למפלגות קטנות.

המבחן העומד כעת בפני כל אנשי המפלגות הנ"ל, הוא השאלה האם הם מסוגלים להסתכל קדימה ולבנות את המפלגה הכי יעילה והכי חזקה שאפשר, או שהם מעוניינים להשתכשך בחיסול חשבונות העבר, ולריב מריבות מטופשות על מי התחיל ומי צריך להיענש.