​​​​​​​מכתב פתוח לתומכי איחוד הימין
​​​​​​​מכתב פתוח לתומכי איחוד הימין

שלום לכם, תומכי הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית

אל מול רסיסי המפלגה שלכם, אין לכם אפילו בדל של געגוע לנפתלי בנט, האיש שהביא לכם 12 מנדטים והיום, אולי, מסוגל להביא אפילו יותר ברשימה מאוחדת? ומה עם קצת הכרת הטוב? ענווה?

אמת, הוא עשה טעות שעזב, אבל ממתי טעויות חייבות להימשך לנצח? ואתם מה? מושלמים?

גילוי נאות: אני לא תומך בבנט, אני ליכודניק ויש לי לא מעט ביקורת על בנט, אבל הוא איש ראוי ואתם אנשים טובים אך קצת מבולבלים. כמה מבולבלים? ברשותכם, העובדות:

מבין חמש המפלגות של הציונות הדתית שהתמודדו בבחירות האחרונות, "הימין החדש", היא חד משמעית הגדולה ביותר עם ארבעה מנדטים פחות 1400 קולות.

השנייה היא מפלגתו של פייגלין שקיבלה כ-2.5 מנדטים, ואם אני ממש מנומס אני לוקח את חמשת המנדטים של איחוד מפלגות הימין ומחלק ב-3, כלומר 1.6 מנדטים לבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. כלומר, במשחקי הכיסאות של מי צריך להוביל את הרשימה המאוחדת/בלוק טכני, התשובה היא ברורה.

מאז 77' לא היה לכם הישג כמו שבנט הביא ב-2013 לציונות הדתית. האיש הוכיח שהוא מסוגל. אחרים דווקא הוכיחו שהם לא מסוגלים.

למנהיג הפוליטי של הציונות הדתית היום קוראים בנימין נתניהו, ואתם יודעים מה? הוא עושה עבודה לא רעה. אתם יכולים לאהוב את זה או לא, אלו העובדות. הוא הצליח לחבר שלוש מפלגות, ורק לאחרונה פישר ביניכם בקרבות התיקים המביכים.

על חמישה מנדטים הוא העניק לכם שתי תיקים בכירים. במילים אחרות: אפילו את העצמאות הפוליטית שלכם איבדתם בגלל הפילוג. ולא שרה"מ חיפש את זה. פשוט לא הותרתם לו ברירה.

אז למה תומך ליכוד כותב מאמר בזכות איחוד כל רשימות הציונות הדתית תחת נפתלי בנט? מאותה סיבה שנתניהו נאלץ להתערב: ההבנה שאם לא נהיה תלויים אחד בשני, נהיה תלויים אחד ליד השני, דקה אחרי הבחירות.

השמאל בתחפושת "מרכז" לא באמת קיפל את הדגלים המדיניים שלו. בכל פעם שראשי ממשלה משמאל הגיעו לשלטון התנהל מו"מ על ויתור על כל יו"ש. זו עובדה מדינית שאין עליה עוררין. כמי שחרד לגורלו של כל גרגר מאדמת ארץ ישראל, אני לא מוכן לקחת שום צ'אנס לאיבוד של אפילו קול אחד. אלו הולכות להיות בחירות קשות מאוד. אתם חייבים להתגבר על הקשיים שאני לחלוטין לא מקל בהם ראש ולהתאחד.

הספיקה לכולנו תקלה אחת. אבל לא רק סיכון יש. גם סיכוי: הממשל האמריקני כבר הצהיר פעם אחר פעם, כי הוא תומך בסיפוח של חלקים מיו"ש. לראשונה מאז 1967 יש לנו סיכוי ממשי להחלת ריבונות משמעותית ביו"ש. רק בשביל זה שווה לשים את כל המחלוקות בצד. ההיסטוריה לא תסלח לכם את תיכשלו לעשות כן.

הדברים מכוונים גם לבנט: אי אפשר לדבר על אחדות ולפסול את עצמה יהודית, שדווקא כן יודעת להביא קולות מחוץ לציונות הדתית, או כל גורם אחר. נכון, יהיה לבנט הרבה יותר מורכב ללכת עם כל הרעיונות שלו ברשימה מאוחדת שמשמעותה פשרות ערכיות, אבל אני מקווה שגם הוא זוכר, שמהאופוזיציה לא ניתן לקדם כלום. 

צאו כבר ממהיסטריה של "הליכוד שותה מנדטים לציונות הדתית". איזה קשקוש. קודם כל המצביעים הם אנשים תבוניים, אף אחד לא "שותה" אותם, הם מקבלים החלטות מושכלות באופן עצמאי. קוראים לזה "קמפיין" ו"בחירה חופשית". הכי לגיטימי שיש.

ואם כבר מדברים, קרה בדיוק להיפך: הציונות הדתית הפסידה לכל המחנה הלאומי את הבחירות האחרונות: הפילוג בציונות הדתית "שתה" למחנה הלאומי 6 מנדטים, והליכוד הקריב עוד מנדט לטובת שריון לרב בן דהן. גם במו"מ הציונות הדתית מקבלת עדיפות בתיקים על פני שרי הליכוד. 

כדי לפשט את המו"מ בין רסיסי חמש המפלגות בפרק הזמן הקצר שנותר, דומני שהכי פשוט זה להרכיב רשימה בשיטת ריצ'ר'ץ של איחוד מפלגות הימין שקיבלו 5 מנדטים עם רשימה מאוחדת של בנט ופייגלין שהוכיחה שהיא שווה 6.5 מנדטים בבחירות. 

ומילה אחרונה לאיתמר בן גביר שאני מאוד מכבד: אתה צודק שהקרבתם הכי הרבה מכולם לטובת אחדות, אבל לא הרב רפי פרץ משאיר אותך מחוץ לכנסת, אלא בג"ץ, שפסל בחוצפה את ד"ר בן ארי ולא אישר לקדם אותך למקומו. אתה גם יודע טוב ממני שגם חוק נורווגי לא ניתן לחוקק עכשיו. בשם אחדות המחנה הלאומי כולו, בטל את המכתב ששלחת לבית היהודי ובעזרת ה'מקומך יובטח בכנסת הבאה.