בקרובי אקדש
בקרובי אקדש

גם אני נמניתי על ההמומים לנוכח פרישת בנט ושקד מן ה"בית היהודי". גם אני נמניתי על המופתעים לנוכח "היעלמם" מעל בימת הכנסת כתוצאה מן הבחירות האחרונות!

אך מוזר ככל שזה יישמע, עם פרסום התוצאות שלווו בברכת "שהחיינו" מפי נתניהו וביותר לאחר הכרזתו הזחוחה של סמוטריץ' על "איך יתנהלו הדברים מכאן ואילך", קפצו אל ראשי פסוקים בפרפרזה לאלה שנאמרו לדוד המלך בשעתו "חי ה' וחי נפשך אשר מנעך ה' מבוא בדמים"...

ברור לגמרי שאילו היו עוברים את המשוכה, היו לבטח מצטרפים לממשלה, מצטרפים עם ארבעת המנדטים, "מורידים פרופיל" - עוד יותר ממה שעשו בתהליך מתמשך שהביא לירידתם מ – 12 ל-8 ולכמעט 4 מנדטים.. וקשה לי אפילו להתחיל לחשוב איך הייתה נראית ממשלה שכזו, איזה "חילול ה' " היה מתרחש בגיבוי כל חבריה - דתיים, חרדים והמתחזים לימניים במפלגת השלטון.

במקום ששלטון הימין, ושלטון התורה יהיה מגדלור של ערכים, עמדנו בפני תהליך מואץ של עיוות המוסר - בגושפנקא! בחסות החוק!

ב"מורידים פרופיל" איני אומרת חוסר מעש או חוסר בולטות, להפך – המדובר בשני שרים מצטיינים! שניים מוכשרים, חרוצים מאד, מסורים לעם ולמדינה, מחויבים לדרך, שרים ש"הביאו תוצאות" כל אחד במשרדו... אך בתחום הפוליטי – שם הייתה הורדת הפרופיל: כשהקימו את הבית היהודי על חורבות המפד"ל היה שידור חדש באוויר, האמירה הייתה אנחנו קטנים עדיין, אבל זו הדרך!

כך נכון להנהיג את המדינה. במשך הזמן, ובמיוחד לאחרונה - במקום לבדל עצמם מנתניהו, נהגו כלפיו נפתלי בנט ואיילת שקד כאילו נמנו על "הבייס" של הליכודניקים, בכך נגרם נזק לא רק לתנועתם אלא לנו כולנו, התנהלותם סייעה לטשטוש הכללי - לדקלום של הכול, מנער ועד זקן: "שמאל" "ימין", "ממשלת ימין" – כשאין ולא הייתה לה למילה "ימין" שום אחיזה במציאות!

אבל הפסיכוזה אחזה בכולם ונגסה בכל פה, במיוחד בהם – 12 , 8 וכמעט 4 מנדטים. ה"כמעט" הזה, העובדה שנפלו על חוט השערה, היא זכות להם! נפילתם הייתה זכותם הגדולה: "בקרובי אקדש" אומר הקב"ה, "בקרובי אקדש ועל פני כל העם אכבד" - נפילתם מנעה ממשלת בזיון! והנס הזה בולט דווקא על רקע מה שנראה ברגע הראשון כניצחון גדול של מפלגת השלטון.

כדי שיתממש "ועל פני כל העם אכבד" צריך עתה לבוא התיקון, הנראה אמנם כהולך ומתגשם!

בחכמה וגם מתוך אבירות העביר נפתלי בנט המצוין את השרביט לאיילת שקד, לא נוסיף על מה שכבר נאמר אודות כישרונה, הגינותה, מסירותה והישגיה בשטח, אודות יכולתה לעבוד עם אנשים ולהתחבב עליהם, כן כדאי להתייחס לתהיות בדבר יכולתה של שקד החילונית לעמוד בראש מפלגה "הנשלטת ע"י רבנים" כן נענה לאומרים – "בראש תנועה דתית לא יכולה לעמוד דמות חילונית! אמת, נכון שבעל אידאולוגיה חילונית אינו יכול לנהל תנועה דתית, אך מה שמרתק בדמותה של איילת (בין השאר) הוא שהנערה שגדלה בתל אביב החילונית באה ביוזמתה אל הציונות הדתית, היא הוקסמה ממנה! לפני שנים, מעצמה!

הרבה לפני הריצה לכנסת חברה איילת שקד לרב רונצקי, ואח"כ לאורי אורבך זיכרונם לברכה. נראה כי אינטואיציה מיוחדת, סוג של "אינסטינקט יהודי" הדריך אותה, הביא אותה לתפישה ששם – בעולם התורה, בתוך המסורת, שם טמונה אבן הפינה לבניין העם והארץ! היא מבינה וגם שיקפה גישה זו בפועל – שהפרהסיה של המדינה, רשות הרבים של העם היהודי, הפנים של מדינת ישראל, אלה אחוזים ודבוקים בתורתה ובמסורתה, זו בין השאר אחת המשמעויות של היותנו מדינה יהודית.

לכן ההנהגה הנכונה לאומה הישראלית צריכה לבוא מתוך תנועה שעל דגלה כל השלש: האומה, התורה והארץ ! ולו רק בגלל גישה זו מצד בחורה חילונית מתל אביב, יש להכיר ולהוקיר אותה! איילת היא זו העומדת על כך שתהיה חבירה עם אנשי "עוצמה יהודית", איילת מקבלת אותם בטבעיות ובכבוד! היא, בניגוד לאחרים, לא נסחפה אחר דברי ההסתה הנלעגים נגדם (ולא נכביר מילים).

מפלגה איננה ישיבה, ובוודאי שאיננה בית כנסת ולכן היא איננה המקום להתנצחות אודות כל הניואנסים של רמת הדתיות, החרדליות או הלייטיות.

מדוע שאלפי חרדים, עשרות אלפי דתיים ומאות אלפי מסורתיים יצביעו שוב לליכוד החילוני? לתנועה שחסר בה העיקר מן החזון (שלא לדבר על בגידתה החוזרת, בפועל, במעט שנותר ממנו)?

אדרבא, ישתנה הכיוון, בנוסף לאותם אלפים שיחזרו הביתה יבואו אנשים חדשים, לאו דווקא חובשי כיפה, יבואו ויתנו קולם לתנועה ערכית יהודית שחזונה שלם.

וזו אכן צריכה להיות השאיפה: חזון שלם בשאיפה לביצוע - ידיעה שעם ישראל וביותר הנהגת העם צריכה לשמש דוגמה ומופת!

ועוד משפט לאיילת: הזדמן לי לראות קטע מתכנית אתך שבו נשאלת "מה מדאיג אותך? מה את מאחלת לעצמך?" וענית – "שלא אתקלקל".

אמן ! ! !