הכנסת היא לא בית כנסת
הכנסת היא לא בית כנסת

חשבתי להתעלם ממפלגת נעם, אבל כיוון שאני שומע יותר ויותר אנשים שאומרים שלא יצביעו לה כי היא בוודאות לא תעבור את אחוז החסימה, אני רואה צורך להתייחס לסיפור של מפלגת נעם.

ברור שאסור להצביע למפלגת נעם וברור שהיא לא תעבור את אחוז החסימה (אבל יש להם סקרי עומק של 12 מנדטים!). אך הסיבה מדוע לא להצביע למפלגת נעם היא הרבה הרבה יותר שורשית מהשאלה אם יעברו את אחוז החסימה או לא. 

מפלגת נעם היא לא האידאל, היא לא אותה מציאות המושלמת שהלוואי והיינו זוכים לה אבל מה לעשות אנחנו נאלצים להסתפק במפלגות האחרות. מפלגת נעם היא מפלגת הפילוג, הבדלנות והניכור שבחרה את השם הכי אירוני שאפשר היה לבחור למפלגה שכזו.

אל תשלו את עצמכם שהנקודה של מפלגת נעם היא דבקות בתורה או איזה קונטרה לבנט, שקד או מאבק בכותל הרפורמי או נגד מגמות להט"ביות וכו'. הנקודה של נעם היא התפיסה של הר המור שכל האמת אצלם, וכל מי שהוא לא בדיוק הר המור, שווה בדיוק לאחמד טיבי או לסתיו שפיר. 

לא סתם הרב טאו בחר שלא להצביע בבחירות האחרונות. אדייק, הוא כן הלך להצביע אלא שבהפגנתיות שלשל לקלפי פתק לבן. רצונו לומר, אף אחד לא ראוי לקבל את הקול שלי. כולם גרועים באותה מידה ואני רוצה שהם יידעו זאת. 

כשהרב טאו שלשל פתק לבן, עמד בראש 'הימין המאוחד' תלמידו שינק תורה מבית מדרשו, הרב רפי פרץ. בצלאל סמוטריץ' היה מספר 2, החרד"ל חסר הפשרות, מס' 3 מוטי יוגב, בעל גישה שמזוהה עם הקו החרד"לי בעניין דת ומדינה וכו' וכו'. הגורמים הליברלים בציונות הדתית הלכו למפלגת 'הימין החדש'. למרות זאת, הרב טאו פסל את 'איחוד הימין'. למה? אין לי שמץ של מושג. 

מילא. נניח והימין המאוחד לא מספיק תורני בשביל הרב טאו (אולי כי יש שם אשה או מכל סיבה אחרת), אז שיצביע ליהדות התורה או לש"ס. לא, אין מפלגה שראויה לפתק של הרב טאו.

מעולם לא שמעתי שיעור שלם של הרב טאו, אני חייב לומר בכנות, אבל שוב ושוב זה הרושם שיוצא מהתנהלותו הציבורית. גישת 'זיהיתי את הבעיה, ועכשיו אני ארסס עם נשק אוטומטי ב-360 מעלות על כל הסובבים כדי לפתור את הבעיה'.

זה השורש של מפלגת נעם. זה העניין. אין להם שום בעיה להזיק לגוש הימין, אין להם שום בעיה להזיק לגוש הדתי, אין שום תועלת בקמפיין המביך שלהם, אלא רק יצירת בור בספינה. הם מנסים לעטוף את הקמפיין ולהציג שהבעיה שלהם היא בנט ושקד. הבעיה היא לא בנט ושקד, הבעיה היא האנושות. לא נברא האדם שיניח את דעתו של הרב טאו. לא הרב פרץ, לא סמוטריץ', לא גפני, ליצמן או דרעי או עוצמה יהודית. 

אפילו להתאחד כבלוק טכני עם עוצמה יהודית לא הסכימו ב'נעם' כי רחמנא ליצלן יש אשה (מקפידה על קלה כבחמורה) ברשימת עוצמה יהודית. 

זו גישה מתבדלת והרסנית. הזוי להיזכר שפעם הציבור החרד"לי הצביע לאיחוד הלאומי שהיה מורכב מאורי אריאל לצד דמויות כמו אריה אלדד, רחבעם זאבי ואביגדור ליברמן.

הבעיה היא שהציבור החרד"לי מפרק את עצמו לדעת. זה פשוט בלתי נתפס. לא מדובר רק במפלגת נעם. שימו לב, הציבור החרד"לי שגם ככה לא מונה 70 מיליון אנשים, רץ בלא פחות מ-5 רשימות שונות.

1. בית יהודי 

2. איחוד לאומי

שתי המפלגות הללו, הן למעשה אחיות תאומות, לפחות הן התאחדו לריצה משותפת בסופו של דבר. 

3. עוצמה יהודית

4. נעם

5. תמיכה ביהדות התורה.

הכנסת היא לא בית כנסת. כל אחד יכול לבנות לעצמו בית כנסת, אבל לצורך השפעה בכנסת צריך להתאחד כציבור. הציבור החרד"לי בשנים האחרונות הגיע למקומות מסוכנים וכמעט הביא את עצמו להתאבדות פוליטית. אם חשבנו שתוצאות הבחירות האחרונות גרמו להפקת לקחים במגזר הזה, המציאות מראה שהנגע הזה רק הולך ומעמיק, הולך ומחריף. 

אני נזהר בכבודם של תלמידי חכמים, אולם כאשר הם נכנסים לתוך השדה הציבורי-פוליטי, אין ברירה אלא לבקר גם אותם ואת המגמות המסוכנות שמנהיגי המגזר הזה מבצעים פה לנגד עינינו המשתאות.

מפלגת נעם היא לא האלטרנטיבה התורנית, גם אם היא הייתה עוברת את אחוז החסימה. נעם היא מפלגת הר המור (למעשה, פלג מסוים בתוך הר המור) שלא מצליח להכיל שיש אנשים שחושבים קצת אחרת מהם. לא איילת שקד, אלא הרב פרץ ואם תרצו: ישיבת מרכז הרב.