זוכר ברית אבות
זוכר ברית אבות

אינו דומה אויר העולם בכל ימות השנה לאוויר העולם בימי אלול, ימי הרחמים והסליחות. שהרי  קרבת אלוקים ואהבתו אלינו מורגשת, וכובשת את הלב!

כמה מרגש ומפעים לראות את הלבבות הנפתחים של המוני עמך בית ישראל הפזורים בכל פאות העולם, אומרים סליחות בגעגועים נפלאים להארת פניו של אבינו מלכנו אלינו!

ואם בכל הארץ הלב נפתח ביותר, על אחת כמה וכמה במקום קבורת אבותינו ואמותינו הקדושים. שהרי אנחנו מזכירים בסליחות כל כך הרבה פעמים את אבות העולם. וכשזוכים להימצא בסמוך אליהם, מרגישים בעוצמה את רחמי ה', את טוב ה'. כמה טוב לחסות בצלם של אבותינו ואמותינו!

כך כשאומרים בסליחות "רחמנא  אדכר לן קיימא דאברהם רחימא, עננו אלהי אברהם, עננו ופחד יצחק, עננו אביר יעקב",  ועוד. 

כך כשאומרים "לְחוּצִים בְּרֹב דֹּחַק מֵהֶם אַל תִּרְחַק זְכֹר לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ".

כך כשאומרים "זְכוּת אָבוֹת לָהֶם תִזְכּוֹר וְאַל תֵּפֶן לְמַעֲלָלָם" בסמיכות לאבות העולם.

כך כשאומרים "וַעֲשֵׂה נָא לְמַעַן שְׁלֹשֶׁת עֲבָדֶיךָ".

אם מרגישים לחץ, כאב, צער או דוחק, באים לאבות העולם ונזכרים- "אַל נָא נֹאבְדָה כִּי עַל כֵּן יֵשׁ לָנוּ אָב זָקֵן".

כמה מפעים לראות את האחדות בין נשמות ישראל, את הנהירה של כל גווני עם ישראל מכל הארץ והעולם לשפוך שיח לפני ה' בימי הרחמים בצל האבות והאימהות. במערת המכפלה נופלות חומות הדמיון החוצצות בין סוגי נשמות ישראל. כל היהודים, מכל הסוגים, באים ומתפללים- "נואקים בבור גלות בך שמו איילות, והרם משפלות גזע חסידיך"

יש שזכו לטעום את המתיקות של תפילה בקברי אבות ומטלטלים עצמם בנסיעות ארוכות ממרחקים כדי לזכות להסתופף בצל האבות.

ואנו, שנצטווינו לכבד מקום קבורת אבותינו הקדושים, מתפללים שכל עם ישראל יזכו להתחבר לאור הנפלא הזה, אור אהבת ה' המסותרת בלבו של כל יהודי שהוא ירושה לנו מאבות העולם. בגלל אבות תושיע בנים ותביא גאולה לבני בניהם, במהרה בימינו אמן.