אין אסיר מוציא עצמו מבית האסורים
אין אסיר מוציא עצמו מבית האסורים

אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים למדנו חז"ל וקלעו בדיוק לסיטואציה שבה אנו נמצאים היום.  

המפלצת המשפטית שמאיימת היום על קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכמדינה דמוקרטית, סימנה את נתניהו כמי שעומד בראש המחנה בשנים האחרונות כיעד דרכו היא תכניע את דעת הרוב ותוכל לעשות ככל העולה על רוחה. הדילמה העומדת בפנינו היא לא פשוטה, מצד אחד אף אחד לא רוצה לתת ניצחון לכנופיית שלטון החוק כפי שהגדיר אותה הנשיא ריבלין.

מצד שני צריך להכיר בכך שמי שבמשך שנים אפשר למפלצת הזו לגדול ולצבור כח על אף כל האזהרות והניסיונות לרסן אותה הוא נתניהו בעצמו. יתרה מזו נתניהו שהכריז כי יתפטר מתפקידיו כשר עד תחילת השנה האזרחית בגלל חוו"ד היועמ"ש על אף שהחוק לא מחייב אותו לעשות זאת, מוכיח שהוא לא האיש שמסוגל להציל אותנו מהמהפכה שכנופיה זו מחוללת. 

אז איך אנחנו הציבור אוכלים את העוגה ומשאירים אותה שלמה? 

התשובה היא שנתניהו צריך לאפשר לליכוד לבחור ראש חדש שמשימתו העיקרית היא לנצח בבחירות ובימים הראשונים לבחירתו לבצע את המהלכים שיחזירו את הריבונות לכנסת. מועמד שיתחייב לבצע את התיקונים הנדרשים במערכת המשפטית ובזכות הכנסת להגיד את המילה האחרונה, יכול להוביל את הליכוד ואת כל המחנה היהודי והלאומי לניצחון גדול. אני מצפה שכל מועמד כזה יתחייב לתמוך בחסינות של נתניהו כחבר כנסת מפני העמדה לדין. 

יש לי הרבה ביקורת על דברים רבים שעשה נתניהו במהלך שנות כהונתו, ויחד עם זה אני מלא בהכרת הטוב על הרבה דברים טובים שהוא עשה. אם אני משווה להיכן קידם נתניהו את מדינת ישראל, ולהיכן דרדר שי ניצן את האמון במערכת המשפט, אין ספק מי צריך לעמוד למשפט הציבור. הבעיה היא ששי ניצן מעולם לא נבחר, ואין מי שיחקור את התנהלותו העבריינית.

נתניהו כמי שעומד מול כתבי אישום לא יוכל לחלץ את עצמו ואותנו מהפלונטר הזה. הדרך היחידה להציל אותנו מניצחון של שי ניצן וחבריו לכנופיה במציאות הנוכחית היא בדרך החסינות הפרלמנטרית, ולשם נתניהו לא יגיע כנראה כשהוא עומד בראש.

טוב יעשה נתניהו וטוב יעשו חברי הליכוד אם ינצלו את הבחירות הקרובות כדי להעמיד בראשם אדם אמיץ שיתחייב לעשות טיפול שורש במערכת המשפטית, ולהוביל את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שבה הפרדת הרשויות נשמרת.  

הכותב הוא לשעבר חבר ועדת החוקה והבחירות בליכוד