"הצעת החלוקה" של כ"ח בינואר 2020           
"הצעת החלוקה" של כ"ח בינואר 2020

בכ"ט בנובמבר 1947 הועלתה בעצרת האו"ם בניו יורק, "הצעת החלוקה" של ארץ ישראל מס' 1. בכ"ח בינואר 2020, הועלתה בבית הלבן בוושינגטון, "הצעת החלוקה" של ארץ ישראל מס' 2. יש קווי דמיון רבים בין שתי ההצעות.

ערביי ארץ ישראל [הפלסטינים, או "האויב הערבי המקומי"] דחו את הצעת החלוקה הראשונה מכל וכל, ופתחו בהתקפה אכזרית על יהודי ארץ ישראל. אליהם הצטרפו "מתנדבים" מארצות ערב השכנות. אלה ואלה נחלו תבוסות, וביום ה' באייר תש"ח [14.5.48] הוכרזה העצמאות של מדינת ישראל היהודית. יום לאחר מכן פלשו לארץ ישראל צבאות ערב הסדירים. לאחר מלחמה אכזרית, ומרובת אבדות, הדף אותם הישוב היהודי, ושיחרר את מרבית שטחה של ארץ ישראל. במהלך הקרבות נסו -700 אלף פלסטינים לארצות ערב ולחלקי א"י שלא שוחררו. המלאכה לא הושלמה בתש"ט, בשל התערבות המעצמות והאו"ם שכפו על ישראל שביתות נשק.

אין לי ספק שאלה המתקראים פלסטינים [הרשות וארגוני הטרור למיניהם], ומרבית מדינות ערב, ידחו גם את הצעת החלוקה מס' 2, ויפתחו במערכה לסיכולה—ימי זעם, אינתיפדה מס' 4, ומלחמה... 

זאת ההזדמנות להשלים את מלחמת העצמאות שלנו, שכזכור הערבים קראו לה "נכבה". 

צה"ל יבצע את מבצע "נכבה אלת'אני" - נכבה מס' 2, במסגרתו ישחררו כוחותינו את כל שטחי יהודה, שומרון ובקעת הירדן ,ידבירו את קיני הטרור מחברון ועד ג'נין, ומטול כרם ועד יריחו, ויעבירו את האוכלוסייה הפלסטינית כולה לממלכת ירדן. 

כך תסתיים מלחמת העצמאות של ישראל 72 שנים לאחר תחילתה.