בלי קמפיין גוואלד ובלי לירות בנגמש
בלי קמפיין גוואלד ובלי לירות בנגמש

כן ביבי לא ביבי; יש קואליציה אין קואליציה; בחירות רביעיות, אולי חמישיות;

מה שבטוח מעל הכל, שבבחירות הללו, הליכוד הפך להיות הבית של הציבור הדתי לאומי. לא 'צריך להפוך'. לא 'יהפוך' בעתיד. 'הפך' וממשיך להפוך יותר ויותר, הבית של בני הציונות הדתית.

רוצים מספרים? בבקשה: בבחירות הקודמות בישוב עפרה, סוג של סמן למגמות בציונות הדתית, הצביעו לליכוד 248 תושבים. בבחירות האחרונות המספר הזה טיפס ל-415 מצביעים.

בישוב רבבה שבשומרון זכה הליכוד בבחירות ספטמבר ב-79 קולות בלבד. השבוע הליכוד קיבל שם 185 קולות - עליה של 134 אחוז בכוחו של הליכוד שם.  ודוגמא אחרונה הממחישה היטב את המגמה הזו - הישוב אלקנה. כן אפילו שם, מעוז קלאסי של הציונות הדתית - הליכוד טיפס מ-333 קולות בספטמבר ל-576 קולות בבחירות מרץ. עמית סגל, סיכם השבוע את התופעה הזו במשפט אחד: "הבית הפוליטי של הסרוגים הוא הליכוד".

וכך, בלי קמפיין גוואלד ובלי לירות בנגמש, הציבור הדתי הצביע בהמוניו לליכוד. הצעירים, שעייפו מהסקטוריאליות המדשדשת. המבוגרים, שאהבת נעוריהם הפוליטית, המפד"ל, הלכה לבלי שוב. הלייטים, שאף פעם לא אהבו חלקים מסוימים בפוליטיקה המגזרית, ואפילו הדוסים, שהרעיון של 'גרעין תורני-פוליטי' בליכוד מדבר אליהם – כל אלה הבינו שמקומם במפלגת השלטון.

ועם כל זה, זו לא היתה הצבעת מחאה נגד המוסדות המסורתיים. זו כן היתה הצבעה שמחפשת אופקים חדשים. ציבור הולך וגדל רוצה להפסיק לשים למישהו יד על ההגה. הוא רוצה להיות היד שאוחזת בהגה או לפחות חלק ממנה. למה לצהול על חמישה מנדטים אם אפשר לשמוח על 36?!

את החיבור החדש והרענן הזה צריך לקחת צעד אחד קדימה, על ידי התפקדות לליכוד. כל מי שבחר לשלשל 'מחל' בקלפי, בשל להתפקד, וגם מי שלא בחר, מבין שהליכוד היא מפלגת השלטון ושצריך להשפיע מתוכה.

לכן חשוב לנצל את התקופה ולהתפקד לליכוד. זה מה שביכולתנו לעשות, וכך להשפיע על עתיד מדינת ישראל.

עליית שיעור ההצבעה לליכוד בקרב הציונות הדתית
עליית שיעור ההצבעה לליכוד בקרב הציונות הדתיתצילום:ציון וירושלים